A Védett Társadalom Alapítvány fogyasztóvédelmi szabályozással is foglalkozó Budapest Bizottsága feljelentette a Ryanair légitársaságot, mivel az weboldalán megtévesztő üzeneteket jelenít meg a magyarországi fogyasztók számára, amiben letagadja saját díjemelését – számolt be az MTI.
A bizottság azt írja, a cég kizárólag magyar oldalán tesz közzé angol nyelvű üzeneteket, amelyekben azt állítja, hogy Magyarország a légitársaságokra vetett ki extraprofitadót, amelyet a fogyasztók volnának kötelesek megfizetni. Szerintük ezzel szemben a valóság az, hogy a háború gazdasági hatásait ellensúlyozó magyar adó a földi utaskiszolgálást végző cégeket terheli, a Ryanair számára legfeljebb közvetett költségként jelentkezhet.
Ezt a Ryanair is nagyon jól tudja, mert a magyar adó egyáltalán nem újdonság, Európa több országában régóta bevett adónem, amelynek beszedésétől Magyarország eddig eltekintett
– fogalmaztak.
Tisztességtelen kereskedelem
Az alapítvány úgy véli, a Ryanair tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósít meg azzal, hogy weboldalán azt a hamis látszatot kelti, mintha a fogyasztókra kivetett díjemelés nem a Ryanair saját üzleti döntése lenne, és az extradíjat a vállalat kénytelen volna felszámítani.
Kiemelik: a magyar és az európai uniós fogyasztóvédelmi szabályok minden légitársaságnak tiltják, hogy a saját költségük közvetett áthárítását úgy kommunikálják a fogyasztók felé, mintha az a fogyasztókat terhelő adó volna.
Az Index korábban már írt arról, hogy a Ryanair szerint hamisak és egyértelműen kitaláltak azok az állítások, miszerint a magyar utasok körülbelül hatvan százaléka visszaváltotta a Ryanairnél vásárolt jegyét.”
Címlap fotó: Utasok szállnak fel egy Ryanair-repülőgépre a londoni Southend repülőtéren 2020. július 1-jén. Fotó: John Keeble / Getty Images
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.