„Minden európai stratégia és előírás arra tolja a tagállamokat, hogy többet szállítsanak vasúton, mint közúton. Ennek elsősorban klímavédelmi-környezetvédelmi okai vannak, hiszen több tucat kamiont is ki tud váltani egy nagyobb vasúti szerelvény. Az EU-s irányelvek alapján 2030-ra a közúti szállítás 30 százalékát át kellene terelni vasútra. Csakhogy van egy ország az EU-ban, ahol az elmúlt hónapokban a vasúton szállított áru aránya csökkent, miközben a közúti nőtt. Ez az ország Magyarország.
Nagyon drága lett ugyanis a vasúti áram, szaknyelven „a pályahasználati díjban megjelenő vontatási villamos energia” ára. Annyira, hogy a nemzetközi vasúti szállítók egyre többször akkor is kikerülik Magyarországot, ha sokkal rövidebb lenne átmenni rajta.”
Címlap fotó: 444.hu
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.