„A jelentés szerint egy új beszállítótól származó hibás akkumulátorokkal van probléma.
A Volkswagen Haszonjárművek (a Volkswagen Csoport része) leállította a Volkswagen ID. Buzz gyártását Hannoverben, Németországban.
A meglepő hír alig néhány héttel azután érkezett, hogy 2022. június 2-án megkezdődött a gyártása. A németországi médiajelentések szerint a vállalatnak az akkumulátorokkal van problémája.
A Hannoversche Allgemeine Zeitung (via Electrive) jelentése szerint a vállalat minőségi problémákat észlelt az ID. Buzz akkumulátoraival kapcsolatban. A cikk szerint egy új beszállítótól származó hibás cellák/modulok kerültek beszerelésre, ami miatt le kellett állítani a gyártást – „kezdetben egy hétre”.
A nem hivatalos infók szerint az akkumulátorok teljesítménye elmarad a tervezettől, többek között a feszültségük kisebb a kelleténél, ami befolyásolja a hatótávolságot.
A Volkswagen ID. Buzz állítólag az egyetlen modell, amely ettől a bizonyos új, meg nem nevezett beszállítótól kapta az akkumulátorokat. A többi MEB-alapú modellel nem lehet probléma, mivel azok más gyártók akkumulátoraival vannak felszerelve.
Az új beszállítótól származó akkumulátorokat később várhatóan más MEB-alapú modellekben is felhasználják majd. Úgy véljük, hogy a probléma miatt ez a terv késhet.
Másrészt az MEB platform megléte lehetővé teszi a német gyártó számára, hogy gyorsan átálljon a jelenlegi beszállítók bevált akkumulátoraira, mivel a modulok szabványosítottak.
Csak mintegy 500 Volkswagen ID. Buzz készült eddig, de még egyet sem szállítottak ki a vásárlóknak, vagyis a minőségi problémát házon belül, viszonylag kis flottán kell megoldani.
A Volkswagen Haszonjárművek legfeljebb 15 000 darab ID. Buzz-t gyártana idén, és a felfutási fázist követően évente akár 130 000 darabot is gyártani .
Érdekes egybeesés, hogy Bjørn Nylandnak egy nemrégiben végzett hatótáv-teszt során egy Volkswagen ID.5 GTX akkumulátor-moduljával volt problémája – ez is 82 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, akárcsak az ID. Buzz. Elméletileg ennek nem kellene összefüggésben lennie a mostani problémával.
További szerencsétlen egybeesés, hogy a nemrég megnyílt németországi Tesla Giga Berlin-Brandenburg üzemben is problémákról érkeztek hírek, amelyek miatt a Tesla kénytelen volt leállítani a vevői szállításokat.”
Címlap fotó: Motor1.com Magyarország
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.