Az Airbus Helicopters megkezdte a gyártást legújabb, gyulai üzemében. A 15 ezer négyzetméteres épületben nagy precíziót igénylő mechanikai komponenseket gyártanak majd, amelyeket az Airbus Helicopters típusainak dinamikus egységeiben, és a sárkány szerkezetekben használnak fel – írta az Airbus sajtóközleményében.
A gyárban készült elemeket nem csak az új gyártású helikopterekbe építik be, hanem cserealkatrészként is felhasználják. A koronavírus-járvány ellenére, a gyár átadására a vegyesvállalat megalapításától számított 24 hónapon belül sor kerül.
Ünnepélyes megnyitó keretén belül adták át a létesítményt
A megnyitón részt vett többek között Palkovics László, technológiai és ipari miniszter, Maróth Gáspár, a Honvédelmi Minisztérium védelempolitikáért és védelmi fejlesztésekért felelős államtitkára, valamint Laurent Mazoué, az Airbus Helicopters üzemelésért felelős ügyvezető alelnöke.
Laurent Mazoué az ünnepélyes megnyitón azt mondta:
Magyarország az Airbus-család és az európai légiipar részévé válik. Az ország tökéletesen illeszkedik a stratégiánkba, amelynek lényege a földrajzi és kulturális közelség mellett, a megfizethető munkaerő, valamint a kiváló minőségű munka. Ezek miatt döntött az Airbus a gyulai helyszín mellett.
Palkovics László miniszter pedig úgy fogalmazott, „a védelmi ipari stratégia keretében a magyar légi ipart is előbb az európai középmezőnybe, majd az évtized végére legalább a gyártásban, a kontinens élvonalába tervezzük felemelni. Ehhez a most átadott gyulai Airbus gyártókomplexum nagyban hozzájárul.”
Gyulára Európa vezető vállalata települt, Magyarország ezúttal nem csak a helyszínt és a szakképzett munkaerőt biztosítja, hanem 30 százalékban tulajdonos is, így személyesen érdekeltek vagyunk annak sikerében. Gyulán mától nincs felemelkedés helikopter nélkül, nincs Airbus Helicopters Gyula nélkül
– nyilatkozta Maróth Gáspár.
Az Airbus Helicopters több mint 50 embert alkalmaz Magyarországon, és az év végére az munkavállalók száma eléri majd a 100 főt. A végső cél 250 ember foglalkoztatása. A magyar mérnökök képzése Franciaországban és Németországban már elkezdődött, a csapatok néhány hónappal ezelőtt Békéscsabán már megkezdték a próbagyártást, a tevékenység most már átköltözhet Gyulára, és megkezdődhet a szériagyártás.”
Címlap fotó: Index.hu
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.