A médiaóriás decemberben 38 százalékkal, 10,99 dollárra emeli a reklám nélküli Disney+ havi díját, amikor is a jelenlegi árért elkezdi kínálni a reklámokat is tartalmazó új opciót. A Disney részvényei a zárás utáni kereskedésben 6,9 százalékkal, 120,15 dollárra emelkedtek szerdán.
A Disney 2017-ben eltökélte, hogy elindítja saját streamingszolgáltatását, konkurenciát állítva a Netflixnek, mivel a közönség a hagyományos kábeles és televíziós műsorszórásról az online tartalomfogyasztás felé mozdult el. Öt évvel később a Disney megelőzte a nagy riválist az összes streamingügyfél számát tekintve. A cégóriás 14,4 millió Disney+-ügyfélre tett szert, ami felülmúlta a FactSet által megkérdezett elemzők által várt tízmilliós követőtábort. Ebben sokat segített az Obi-Wan Kenobi és a Ms. Marvel című sorozat műsorra tűzése, jelezték a szakértők.
A Hulu- és az ESPN+-szolgáltatással együtt a Disney közölte, hogy a második negyedév végén 221,1 millió streaming-előfizetője volt. A Netflix ugyanekkor 220,7 millió streaming-előfizetővel rendelkezett. Az új ügyfelek bevonzásának elősegítése érdekében a Disney december 8-tól havi 7,99 dollárért kínálja majd a reklámokkal támogatott változatot, ugyanannyiért, mint amennyit most a reklámmentes változatért kér – közölte a Reuters a vállalatra hivatkozva.
A Hulu ára decembertől havonta egy-két dollárral emelkedik csomagtól függően. A Disney most 215 és 245 millió közötti Disney+-előfizetőszámot prognosztizál 2024 szeptemberének végére. Ez a Disney által korábban prognosztizált 230-260 millióhoz képest alacsonyabb.
A kiigazítás oka az Indiára vonatkozó várakozások csökkenése, mivel a vállalat elveszíti az indiai Premier League krikettmérkőzések streamingjogait (a krikett nemzeti sportnak számít Indiában, milliók követik a meccseket a tévében).”
Címlap fotó: index.hu
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.