„A NASA kifejlesztett egy új típusú, nagy teljesítményű akkumulátort, amelyet a kutatók szerint teljesen elektromos repülőgépek meghajtására lehetne használni.
Az amerikai űrügynökség a szilárdtest-akkumulátorokkal kapcsolatos vizsgálatokat követően jutott el az áttöréshez, amelyek több energiát tárolnak és könnyebbek, mint az ipari szabványos lítium-ion akkumulátorok.
A szilárdtest-akkumulátorok kevésbé hajlamosak a túlmelegedésre és az idő múlásával bekövetkező töltésvesztésre, plusz lassabban merülnek le, mint a lítium-ion akkumulátorok.
A NASA kutatóinak most sikerült az akkumulátorok kisütési sebességét tízszeresére növelniük olyan innovatív új anyagok felhasználásával, amelyeket eddig még nem használtak akkumulátorokban.
A függőlegesen egymásra épülő cellák lehetővé tették a kutatók számára, hogy olyan szilárdtest-akkumulátort hozzanak létre, amely kilogrammonként 500 wattóra kapacitással képes tárgyakat táplálni – ami nagyjából duplája egy elektromos autóénak.
„Ez az újfajta megközelítés lehetővé teszi, hogy megduplázzuk vagy akár megháromszorozzuk az áramforrás által tárolható energiamennyiségét, ami messze meghaladja a korszerűnek tartott lítium-ion akkumulátorok képességeit” – idézte az Independent a projekt vezető kutatóját.
Az új akkumulátor máris felkeltette a kormányzat, az ipar és a tudományos cégek érdeklődését, és a kutatók több szervezettel is partnerségre léptek a technológia továbbfejlesztése érdekében.
A végső cél az, hogy az akkumulátor a fenntartható repülés új korszakának úttörője legyen, amely megszünteti a repülőgépek szén-dioxid- és zajkibocsátását.
A NASA már jelentős előrelépést tett ezen a téren a Maxwell becenevű kísérleti X–57-es repülőgépe révén, amely az üzemanyaggal működő légcsavarokat teljesen elektromos meghajtással helyettesíti.”
Címlap fotó: Index.hu
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.