„Pedagógusok számára tartott konferenciát a Mathias Corvinus Collegium (MCC) pécsi képzési központja „Tehetségazonosítás és pedagógusszerepek” címmel november 15-én délután.
A szakmai összejövetelen először az MCC pedagógiai kínálatát ismertették a vezetők. Bemutatták így a Fiatal Tehetség (FIT), a Középiskolás Programot, illetve az Egyetemi Programot is. A közös pont a sokszínűség, a rugalmasság és az interaktív, élményalapú megközelítés.
A szakmai felkészülés mellett az egyetemisták számára például karriergyorsító utat kínálnak a szervezők, ugyanis a felsőoktatásban tanult szak mellett más diszciplínákat is megismerhetnek.
A konferencián pedagógiai előadások is elhangzottak, amelyek kapcsán kérdéseket is feltehettek a résztvevők. Prof. dr. Bagdy Emőke klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, az MCC fővédnöke a tehetségazonosítási rendszerekről beszélt. Átfogó összefoglalója során hangsúlyozta, minden fiatal tehetséges, kiemelkedő valamiben – ezt éleslátással kell felfedezni.
A közösségen belül biztosítani kell a lehetőségeket annak kibontakoztatására, illetve a különböző területek megismeréséhez. Akkor fedezheti fel magában valaki a tehetséget, ha lehetősége van kipróbálni magát több területen
– hangsúlyozta a szakértő. Ez a változatosság a MCC programjaiban is megjelenik, mintegy svédasztal szerűen ismerkedhetnek a fiatalok különböző témákkal.
A program második felében dr. Mrázik Julianna egyetemi docens, a Pécsi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézete Nevelés és Oktatáselméleti Tanszékének vezetője tartott előadást Pedagógusszerepek a tehetséggondozásban címmel.”
Címlap fotó: bama.hu
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.