„A Dráva Hotelben tartotta határon átnyúló, a horvát partnerekkel közösen megvalósított Interreg-projektjének zárórendezvényét a villányi borvidék.
Két sikeres, határon átnyúló projektet tudhat maga mögött a villányi borvidék. A záróeseményen Nagy Gergely, a Tenkes Borvidékfejlesztő Nonprofit Kft. ügyvezetője köszöntötte a résztvevőket. Elmondta, a nemzetközi együttműködés számukra nem új keletű, hiszen korábban a Villány-Siklósi Borút Egyesület is egy hasonló projekt keretében kapta meg azt a kezdőlökést, hogy meg tudott alakulni.
– A horvát kollégákkal is nagyon régre nyúlik vissza a közös együttműködés. A borturizmuson kívül szakmaközi szinten is többször egyeztettünk, például akkor, amikor az új horvát bortörvényt megalakították, illetve megosztottuk tapasztalatainkat az EU-ba lépésükkor is, hogy mi milyen buktatókat találtunk akkor a pályázati rendszerben – mondta.
Kovács Boglárka, a Villányi Borvidék marketingvezetője, egyben a „A borturizmus határokon át” elnevezésű projekt menedzsere számolt be az elmúlt két év aktivitásáról és eredményeiről.
– Két pályázatot adtunk be, és már a projekt kidolgozásakor is figyelemmel voltunk arra, hogyha egy ilyen szerencsés helyzet állna elő, hogy mind a két pályázatunk nyerne, akkor az egyik főként a vonzerő- és termékfejlesztési feladatokra, a másik pedig főként a termékek piacra vitelére és a borvidék promóciójára fókuszáljon. Kiemelt cél volt, hogy a horvát–magyar Baranyát mint közös borturisztikai desztinációt definiálni tudjuk és népszerűsítsük
– mondta.
Az együttműködés szükségességét az adta, hogy míg Pécset és Eszéket mindösszesen 80 kilométer választja el egymástól, az eszékiek arra a kérdésre, hogy voltak-e már Villányban, legtöbb esetben azt felelik, hogy nem. Ha Pécsről kérdezik őket, akkor igen a válasz, illetve hogy voltak már az Árkádban. A villány–siklósi borút és borrégió, valamint a horvátországi Eszék-Baranya, a Dunamente, az Erdut környéki borrégió összefogja ezt a térséget, és a közös promóciókkal talán azt is el lehet érni, hogy az ide érkező turisták a két országot élményszerűen járhassák be, akár egy nap alatt.
A projekt tevékenységeit a Land of Wine elnevezésű közösségi oldalakon követhették az érdeklődők, emellett egy közös, háromnyelvű brossúra is megjelent „a bor földjéről”. Pécsett összesen 20 helyszínen háromféle borturisztikai óriásplakátot helyeztek ki, és számos szakmai és közönségtalálkozót is szerveztek.
Mivel a villányi borvidék számos alkalommal Budapesten vagy más vidéki nagyvárosban, esetleg külföldön tart rendezvényeket, ahova szükséges és előnyös, ha a borászatok egy csapatban érkeznek, ezért beszereztek egy 8 + 1 fős kisbuszt, egy borkóstoltató járművet.
Kiemelt eleme volt a pályázatnak az is, hogy a villányi borvidék a horvát partnerekkel közösen először tudott részt venni Ausztriában megrendezett nívós nemzetközi borkiállításon.”
Címlap fotó: bama.hu
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.