„Ebben a szegmensben eddig egyetlen gyártó modellje sem villantott még ekkora hatótávolságot.
A Mercedes eSprinter új generációs változatának értékesítése év végén indul. Akár 400 km-es WLTP hatótávolságával messze lekörözi minden versenytársát, a meghajtásról pedig egy új, 100 vagy 150 kW teljesítményű villanymotor gondoskodik a hátsó tengelyen.
Az új eSprinter moduláris felépítésű; ez számos karosszériaváltozatot, valamint átalakításokat és felépítményeket tesz lehetővé. A nagyfeszültségű akkumulátor modulja az alváz alatt található, az első modul pedig az összes többi nagyfeszültségű alkatrészt tartalmazza; ez szintén kompatibilis minden járműváltozattal, függetlenül a tengelytávtól és az akkumulátor méretétől.
A hosszú tengelytávú, magas tetős változatot először Észak-Amerikában mutatják be, ez kapja majd a legnagyobb elérhető akkumulátort 113 kWh nettó tárolókapacitással. Később 56 és 81 kWh kapacitású akkumulátorok is lesznek, az akkumulátorcellák lítiumvas-foszfát (LFP) kémiai összetételűek.
Egy szimuláció szerint a hatótávolság akár a 400 kilométert is elérheti, városban pedig akár 500 kilométer is lehet. Összehasonlításképpen: A 2022-ben bemutatott Ford e-Transit 317 km-t tesz meg, az összes többi elektromos furgon ebben a kategóriában pedig messze elmarad tőle. Érdemes megemlíteni ugyanakkor azt is, hogy az induló eSprinter mindössze 158 kilométert tesz meg egy töltéssel.
Az Észak-Amerikában használt fedélzeti töltő maximális teljesítménye 9,6 kW, Németországban 11 kW. Egyenárammal akár 115 kW is tölthető, a 113 kWh kapacitású akkumulátor gyorstöltése (10-80%) körülbelül 42 percig, az 56 kWh kapacitású akkumulátoré pedig körülbelül 28 percig tart.
Az új eSprinter raktere 13,8 köbméter, a megengedett össztömeg 4,25 tonna, a pótkocsi maximális terhelhetősége pedig két tonna. A Mercedes szerint az eSprinter utasterében MBUX rendszer kap helyet, az eSprinterben azonban nem két egymás melletti nagy kijelzőből áll, mint személyautókban, hanem hagyományos műszerekből és egy érintőképernyőből:
Az operációs rendszer azonban a legújabb szoftverrel rendelkezik. A navigáció valós időben mutatja az aktuális távolságot az aktuális forgalmi helyzet és az útvonal domborzatának függvényében. A navigációs rendszer emellett kiszámítja a töltési stratégiát, amellyel megadhatja, hogy a lehető leggyorsabban szeretne-e célba érni, vagy a célállomáson egy bizonyos töltöttségi szintre vágyik (pl. a visszaútra). Source: Mercedes”
Címlap fotó: © Motor1.com Copyright
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.