„Február 20-án, hétfőn indul az ideiglenes forgalmi rend kialakítása a népligeti felüljárón az 1978-ban átadott műtárgy állapotának részletes feltérképezését célzó munkálatok részeként. A hídon a városközpont irányába egy, a városközpontból kifelé változatlanul két sáv lesz járható. A felüljárón továbbra is biztonságosan lehet közlekedni az érvényben lévő súlykorlátozás figyelembevételével.
A 12 tonnánál nehezebb járművek nem hajthatnak át a felüljárón, a BKK által üzemeltetett buszok esetében a 19 tonnánál nehezebb járművekre vonatkozik a korlátozás. A hídon a Budapest Közút Zrt. megbízásából két hossztartó hídgerendát bontanak ki, majd a kiemelt mintákon és a feltáruló szerkezeti elemeken szakemberek bevonásával helyszíni és laboratóriumi vizsgálatokat végeznek.
A Budapest Közút közleményében jelezte, hogy folyamatosan ellenőrizték a kiemelt közlekedési szereppel rendelkező, hatalmas terhelésnek kitett, 45 éves híd műszaki állapotát, és mostanra
A SZERKEZETI ELEMEK TOVÁBBI ALAPOS FELÜLVIZSGÁLATA IS SZÜKSÉGESSÉ VÁLT.
A forgalomterelés kiépítése február 20-án kezdődik: a felüljáró Pénzverde előtti szakaszán, a városközpont felé vezető oldalon a külső sávot körülbelül 200 méter hosszban egymásba kapcsolt beton terelőelemekkel választják el. A városközpont irányába egy, a városközpontból kifelé változatlanul két sáv lesz járható. A felüljáró alatt a 2022 decemberében lezárt parkolóhelyek továbbra sem lesznek használhatók, valamint a híd alatt vezető kerékpáros nyomvonal is lezárva marad.
A felüljáró érintett szakaszán a burkolat, a szalagkorlát, a szegély és a dilatációk elbontását követően két hossztartó hídgerendát emelnek ki. A laboratóriumba szállított mintákat átfogó műszaki vizsgálat során ellenőrzik. A bontással szabaddá vált szerkezeti elemek állapotát a helyszínen is vizsgálják majd.
Kiderül, mennyire terhelhető a híd
A műszaki felmérésen meghatározzák, hogy a híd milyen mértékben terhelhető, és azt is, hogy milyen további beavatkozásokat kell még elvégezni rajta. A laboratóriumi és a helyszíni felméréssel párhuzamosan a felüljárón ideiglenes védőkorlát épül a vasbeton terelőelemeken belül, és kialakítják az ideiglenes vízelvezetést is – mindez a hídon haladó, illetve a híd alatti forgalom biztonságát, illetve a szabadon maradó szerkezetek védelmét szolgálja.
A helyszíni vizsgálatok után ideiglenes jelleggel helyreállítják és kijavítják a megbontott vasbeton felületeket, hogy megakadályozzák a további állagromlást.
A HELYSZÍNI MUNKÁK VÁRHATÓAN JÚLIUS ELEJÉN FEJEZŐDNEK BE.
A műszaki felmérés eredményeinek kiértékelése után őszre készül részletes szakvélemény a szerkezeti elemekről, valamint a híd további használhatóságának feltételeiről.”
Címlap fotó: google
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.