„A YouTube úgy döntött, eltörli a videókba ágyazott, alul megjelenő rögzített hirdetéseket. Ez nem feltétlenül jelent kevesebb hirdetést, de kevesebb felületen találkozhatunk majd reklámokkal. A cég a döntést azzal indokolta, hogy idegesítők voltak a hirdetések ezen fajtái.
Van itt valami, amit nem mindennap látni: kevesebb reklám a YouTube-on. Legalábbis kevesebb hirdetési formátum. A YouTube legújabb fórumbejegyzése szerint a vállalat megszünteti az úgynevezett „overlay” hirdetéseket a YouTube-videókon.
Ezek azok a régimódi bannerhirdetések, amelyek a videólejátszó fölött jelennek meg, és akadályozzák a videó nézését.
A YouTube szerint a hirdetések április 6-án eltűnnek. A hirdetések a vállalat szerint csak asztali számítógépen működnek, és „zavarók a nézők számára”.
Mostantól a videólejátszóban csak olyan videóhirdetések lesznek, amelyek a videó előtt, közepén vagy után játszódhatnak le. A „termék megtekintése” felugró hirdetés is megengedett, és továbbra is lesznek bannerhirdetések az ajánlott videók listájában – közölte az Arstechnika.
A vállalat szerint a döntésnek csak korlátozott hatásai lesznek a legtöbb videókészítő számára, mivel más hirdetési formátumok felé tolódik el a portál elkötelezettsége.
Hiába idegesítő a hirdetés, az alkotó nem mindig profitál belőle
A hirdetések idegesítik a nézőket, de az alkotók gyakran csak akkor kapnak fizetést, ha bizonyos hirdetési küszöbértékeket elérnek.
Ezen hirdetések megtekintése nem feltétlenül volt elég ahhoz, hogy egy alkotó pénzt keressen – a hirdetők választhattak, hogy csak akkor fizetnek, ha a felhasználó rákattint a hirdetésre, így nagy volt az esélye annak, hogy valójában senki sem kapott pénzt ezekből a felugró ablakokból. A „kihagyás” gombbal ellátott videohirdetések szintén nem fizetnek, ha a felhasználók a kihagyás gombra kattintanak.”
Címlap fotó: Fabian Sommer / picture alliance / Getty Images
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.