„A Financial Times friss értesülése szerint a Facebook és az Instagram anyavállalata, a Meta Platforms azt fontolgatja, hogy Európában betiltja a politikai hirdetéseket valamennyi platformján.
A brüsszeli döntéshozók olyan szabályok bevezetését javasolják, amelyek arra köteleznék az online technológiai csoportokat, köztük a Facebookot és a Google-t, hogy hozzák nyilvánosságra a politikai hirdetésekkel összefüggő információkat, beleértve azt, hogy mennyibe kerültek, ki fizette a tartalmat, és hányan nézték meg azokat.
A politikai reklámokra vonatkozó új szabályokat megszegő vállalatok akár globális forgalmuk 4 százalékát is elérő bírságot kaphatnak, a Metánál ezért úgy látják, nem éri meg vállalni a kockázatot, írja a Financial Times.
Elég volt a propagandából
A hét közepén összesen nyolc kelet-európai miniszterelnök írta alá azt a nyílt levelet, amit a nagy technológiai platformok üzemeltetőihez intéznek a kormányfők. Ukrajna, Moldova, Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Észtország, Lettország és Litvánia vezetői az orosz propaganda Európában történő terjesztésének veszélyére hívják fel a figyelmet a levélben.
A politikusok szerint a hatalmas eléréssel rendelkező platformoknak több és hatékonyabb intézkedéseket kellene hozniuk annak érdekében, hogy megnehezítsék a dezinformációs kampányokat folytató személyek dolgát.
A Meta a hírre reagálva közölte, hogy fokozta tényellenőrző kapacitását Kelet-Európában, valamint számos egyéb lépést is tett az ukrajnai háborúval kapcsolatos félretájékoztatás terjedésének megakadályozására, írja a Bitport üzleti infokommunikációs portál.”
Címlap fotó: Index.hu
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.