„Lázár János építési és közlekedési miniszter elrendelte a felújítást az 1-es fővonalon, vagyis a Bécsbe tartó Budapest–Győr–Hegyeshalom-vonalon. A MÁV azonban kritizálta a minisztert, amiért nem ad forrást a felújításra, de Lázár szerint megvan az ehhez kellő pénz a MÁV-nál.
Mint ahogy arról lapunk beszámolt, rendkívül rossz állapotban van a vasúti pálya a Budapest–Győr–Hegyeshalom-vonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán.
A MÁV erre való tekintettel kénytelen volt 100 kilométer per órás sebességkorlátozást bevezetni az érintett szakaszon – az intézkedés hatására akár 20 perccel is megnőhet a menetidő az egyik legfontosabb vasúti fővonalon.
A MÁV vezérigazgatója, Pafféri Zoltán pedig arra kérte Lázár Jánost, hogy szerezzen forrást a pénzügyminisztertől, különben elmarad az összes, jövőre tervezett felújítás, ami súlyos következményekkel járhat.
De most Lázár János a Szabad Európa kérdésére elmondta, hogy az 1-es fővonalon súlyos műszaki probléma állt elő, ami miatt a műszaki egyetem jelenleg is felülvizsgálatot tart.
Nem lehet olyan helyzet, hogy a sebességpresszió miatt veszélybe sodorjunk egyetlen utast is
– mondta Lázár.
A Szabad Európa kérdésére a miniszter elmondta, hogy „haváriahelyzet van, ahol az utasok biztonsága az első, a pénzügyi elszámolás másodlagos kérdés”.
Arra szeretném kérni a sajtón keresztül a MÁV vezetését, hogy ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket, garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a helyreállítást
– fogalmazott a miniszter.
A MÁV korábban azt közölte, hogy csak abban az esetben képesek a felújítás finanszírozására, ha az összes többi, 2024–re tervezett felújításra kevesebb pénz jut. Lázár erre úgy reagált, szerinte a 800 milliárd forintos éves költségvetésből futja a felújításra.
Aki egy nyolcszázmilliárd forintos tömegközlekedési kasszában nem találja meg a 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot
– jelentette ki.”
Címlap fotó: wikimedia.org
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.