„Retteghet az európai autógyártás? Itt az új Avatr 12, és olyat tud, amire az eddigi e-autók még nem képesek
Az IAA Mobility 2023 nemzetközi autókiállításon az újonc Avatr már a második modelljét mutatta be, és 2024-re ígéri az európai piacra lépést. Az Auto Bild szemügyre vette a 12-es modellt, milyen versenytársat jelent az európai autógyártók számára.
Az Avatr – ejtsd: Avatar – éppen az IAA Mobility 2023-ra időzítve debütált Európában. És egy világpremiert is tartogatott az érdeklődők meglepetésére: itt a vadonatúj Avatr 12 elektromos autó. A müncheni premierrel pedig a modell bizonyos értelemben hazatért, hiszen a kínai tervezőközpont a bajor fővárosban található – írja az Auto Bild.
Az Avatr 12 – amit egyébként „egy-kettő”-nek kell mondani – már a márka második modellje. Körülbelül egy évvel ezelőtt volt az Avatr 11 piaci bevezetése. Egyelőre azonban egyetlen modell sincs forgalomban – de ez állítólag 2024 folyamán változni fog. Legalábbis a gyártó ezt szeretné.
Merész dizájn és erőteljes dinamika
Ha az európai piaci bevezetés sikert arat, az Avatr 12 minden bizonnyal szemet gyönyörködtető látvány lesz az utakon. A formaterv egy grand coupé stílusára hajaz, mégis futurisztikus, merész és dinamikus. A járgány körülbelül öt méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,46 méter magas, amivel a Polestar 4 vagy a BMW 6-os Gran Coupéval került egy súlycsoportba.
A villanymotor hátul helyezkedik el, és vagy a hátsó kerekek felé (313 lóerő), vagy mind a négy kerék felé (578 lóerő) továbbítja erejét. A 94,5 kWh-s akkumulátorral a gyártó 650 és 700 kilométer közötti hatótávolságot ígér. A töltési teljesítményről és a sebességről nem adtak eddig tájékoztatást.
A pilótafülkében a középkonzol felett nagy szórakoztató elektronikai képernyő található.
Egy másik csúcspont, ami igazán különlegessé teszi a modellt, de nem biztos, hogy igazi haszna lehet a merőben új fejlesztésnek: az Avatr 12 motorháztetőjén található egy úgynevezett „Halo Display”, amely lehetővé teszi, hogy az utasok rövid üzenetekkel vagy szimbólumokkal kommunikáljanak a járókelőkkel.
Hogy ez valóban sorozatgyártásba kerül-e Európában, még nem tudni. Tekintettel a még tisztázatlan piaci bevezetésre, az árakról egyelőre nincs információ.”
Címlap fotó: Bemutatták az új Avatr 12 modellt / Fotó: Auto Bild
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.