„Az Európai Parlament elé kerülő szakbizottsági jelentéstervezet a B kategóriás jogosítvány felosztását javasolják B és B+ kategóriákra, ami számos korlátozást és jelentős anyagi terhet is jelentene a B kategóriás jogosítvány birtokosainak.
Deli Andor fideszes EP-képviselő szerint a B+ kategóriás jogosítvány különválasztása az eddigi egységes B kategóriától az jelentené, hogy az európai polgároknak két jogosítványt kellene megszerezni, hogy teljes értékű jogosultságuk legyen a személygépjárművek vezetésére. „Ez a költségeket is megduplázná” – jegyezte meg.
A „B” kategóriás jogosítvány felosztása az alábbi korlátozásokat vonná maga után a „B” kategóriás jogosítvány birtokosainak:
- Az autópályákon 110 kilométer/óra lenne a megengedett legnagyobb sebesség;
- A vezethető gépjárművek súlya nem haladhatja meg az 1,8 tonnát;
- Az 1,8 és 3,5 tonna súly közötti gépjárművek vezetése csak B+ jogosítvánnyal lenne engedélyezett.
„Meggyőződésem, hogy az uniós döntéshozók feladata az európai polgárok segítése és a jogszabályok egyszerűsítése lenne, és nem újabbnál újabb adminisztratív és pénzügyi terhek kivetése” – hangsúlyozta Deli Andor az Economx beszámolója szerint.
További pénzügyi és adminisztratív teher szakadhat az autósok nyakába
Az érdekképviseletek szerint ez azt jelenti, hogy az elektromos autók (amelyek az akkumulátor miatt sokszor 1,8 tonna feletti súlyúak), valamint a nagyobb személygépkocsik és kisteherautók jelenlegi vezetőinek többsége rászorulna arra, hogy hozzájusson az új kategóriájú vezetői engedélyhez.
„Ezek a módosítások nem veszik figyelembe a vezetői engedélyekre gyakorolt valós következményeket, és tényleges veszélyt jelentenek a környezetvédelmi fejlődésre, elrettentve az embereket az elektromos járművek elterjedésétől” – reagált a tervezetre Raluca Marian, az IRU uniós érdekképviseleti igazgatója.
A B+ kategóriás vezetői engedély megszerzéséhez szükséges további képzés és vizsga pénzügyi, adminisztratív és gyakorlati terhet róna a jelenlegi hivatásos járművezetők és üzemeltetők számára, akiknek ráadásul megfelelő átképzésre lenne szükségük.
Mint arról korábban írtunk, egy friss törvényjavaslat szerint a magyar kormány a B kategóriás jogosítvány megszerzésének szinte a teljes költségét megtérítené a középiskolásoknak és az állami szakképző intézményekben tanulóknak.”
Címlap fotó: vezess.hu
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.