„De miért?
Az önkormányzat szerint arra is megvan a magyarázat, hogy miért lehet még mindig látni a pécsi utakon több évtizedes öreg buszokat, miközben a jóval kevésbé korosabb járművek Kertvárosban várnak jobb sorsukra.
A pécsi városvezetésből kivált, volt jobbikos, DK-s, momentumos képviselőkből álló Tiszta Kezek Frakció vezetője, Bognár Szilvia már korábban érdeklődött az iránt a városvezetésnél, hogy tudomása szerint a kertvárosi buszpályaudvaron pusztulnak magyar gyártmányú, alig 10 éves buszok, miközben jóval öregebbekkel kénytelenek járni a városban.
A baloldali városvezető, Péterffy Attila elismerte, hogy a Tüke Busz Zrt. 24 Credo típusú buszt ideiglenesen kivont a forgalomból, de szerinte ezek mivel prototípus gyártmányok, ezért nem kellően megbízhatók, és környezetvédelmi szempontból sem korszerűnek.
A városvezető ugyanakkor ennek ellenére azt mondta, hogy „hideg tartalékot” képeznek, tehát szükség esetén újra forgalomba helyezhetők, de „a jelenlegi menetrend biztosításához ugyanis a kérdésben említett Credo-autóbuszoknál a környezetet kevésbé terhelő és megbízhatóbb típusokból elegendő mennyiség áll a társaság rendelkezésére”. Azt is közölte, hogy a szóban forgó autóbuszokat „középtávon” értékesíteni akarják.
Mindezekből kikövetkeztethető, hogy a jövőben sem lehet már arra számítani, hogy „megerősített nyári menetrendre” keresztelt, visszavágott járatszámokat emelni fogják, miközben a bérletek árát nem csökkentették ezzel párhuzamosan a gyengébb szolgáltatás miatt. A „hideg tartalék” kijelentés pedig azért kérdőjelezhető meg, mert ha tartalékot eladják, akkor az nem fogható már hadra többé.
Ömlik a városi pénz
Az előző esztendő első félévéhez képest egymilliárddal több önkormányzati támogatást kapott a Tüke Busz Zrt., ami a vállalat féléves beszámolójából kiolvasható. Ennek ellenére félév alatt 300 milliós veszteséget könyvelt el a vállalat. Ráadásul a pécsiek szerint a cég működése továbbra sem mondható kielégítőnek.
Mindenesetre a vállalat igazgatóságában ott van az a Gulyás Emil, aki zálogházakból tett szert jelentősebb vagyonra, és természetesen a Magyar Szocialista Párt részéről – mint volt városi elnök – nemcsak belelát a pénzügyi döntésekbe, hanem azokat meg is határozhatja.
Nem mondott igazat Péterffy
Már a tavalyi jegyáremelés is egyfajta beismerése volt annak, hogy Péterffy Attila, baloldali pécsi polgármester nem tartja be a pécsi buszközlekedés kapcsán tett ígéretét a jegy- és bérletárak csökkentéséről, tavasszal ezt már saját szavaival is megerősítette. A 2019-es választási kampányban megtévesztő ígérettel nyert el tehát polgármesteri széket a Gyurcsány Ferenccel együttműködő politikus, aki az ígéretének megszegésekor tavasszal már azt ígérte, hogy több ígéretét majd betartja – már ha egyáltalán lehet hinni ebben.”
Fotó: Laufer László
Eredeti írás: BÓKA MÁTÉ CIPRIÁN