„Végül nem sikerült megúsznia, egy sor kamerafelvételt átvizsgálva a nyomára bukkantak.
„Egy lakossági bejelentést kaptunk, hogy az M0-s autóúton, az M3-as autópálya csomópontja előtt egy teherautó nyitott gémmel közlekedve lezúzta az egyik portáltáblánkat és lehúzódott a leállósávra. A szemtanú pontosan leírta a helyszínt, így a néhány kilométerre található dunakeszi mérnökségünk útellenőre azonnal odasietett, de addigra csak egy olajfolt maradt a helyszínen. Mint utólag a kameráink felvétele alapján kiderült, a teherautó mobilházat szállított, mikor a nyitott gémmel először leverte az egyik pálya fölött található portáltáblát, majd utána a következőnél is próbált átmenni, lassított, de így sem sikerült neki a manőver és azt is megrongálta” – írja a Magyar Közút.
„A kamionos ezután lehúzódott, visszacsukta a gémet és továbbhajtott. De nem hagytuk annyiban a dolgot, mivel a két portáltábla cseréje több millió forintba kerül, ezért összesen 21 forgalomfigyelő kamerán keresztül visszakövettük a kárt okozó jármű útvonalát. Sikerült is beazonosítanunk, az autón szereplő céges weboldalon keresztül felvették a kollégák a szállító céggel a kapcsolatot. A cég képviselője azonnal bement a dunakeszi telephelyünkre, nagyon pozitív és készséges volt, elismerte, hogy a sofőrjük hibázott, sajnos nekik nem jelezte korábban a kamionosuk az esetet, de a biztosítókon keresztül elindulhatott az ügyintézés. Szerencsére maga a portálszerkezet nem sérült meg, de mivel egyedi gyártású táblákról van szó, azokat meg kellett rendelni, így hamarosan a cseréjük is megtörténhet.”
„Ugyanakkor nem egyedi esetről van szó: gyakori, hogy úttartozékokat megrongálnak autósok – véletlenül vagy akár szándékosan -, majd elmennek a helyszínről, pedig ha van biztosításuk, akkor azon keresztül ezeket a károkat gyorsan és egyszerűen lehetne rendezni. Az ilyen típusú helyreállítási munkák országosan évente több százmillió forintot emésztenek fel” – írják.”
Címlap fotó: © Motor1.com Magyarország
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.