„Hamarosan rajtolhat a munka
Az építési munkálatok megkezdése előtt előzetes régészeti feltárásokat végeztek a leendő mohácsi Duna-hídhoz vezető, kétszer kétsávossá alakítandó 57-es főút nyomvonalán, jelentette be Hargitai János országgyűlési képviselő, a Mohács 500 program megvalósításáért felelős kormánybiztos.
Az út építése várhatóan tavasszal, a kivitelező kiválasztását követően kezdődhet, az M6-os és Mohács között vezető, kétszer kétsávos út kialakítására 21 hónapja lesz a nyertes vállalkozásnak, azaz 2026-ra el kell készülnie vele.
Amint arról beszámoltunk, várhatóan tavasszal hirdetik ki a mohácsi Duna-híd és a csatlakozó úthálózat kivitelezőjének kiválasztását célzó közbeszerző eljárás eredményét. Miután az engedélyes kiviteli tervek készek, ha meglesz a nyertes, kezdődhet az építkezés – így reálissá vált az forgatókönyv, hogy még ebben a kormányzati ciklusban elindul a híd fizikai kivitelezése.
A kiírás szerint az építkezést három szakaszra határolták: a csatlakozó úthálózat kialakítása a szigeti oldalon, illetve a városi oldalon, valamint maga a híd megépítése. A munkák mindenütt lényegében egyszerre kezdődnek meg, a teljes befejezésre pedig a szerződés aláírásától számított ötven hónapja lesz a megbízást elnyerő cégnek.
Az 57-es főút M6-os autópályától Mohácsig, az újvárosi körforgalomig vezető szakaszát kétszer kétsávos úttá alakítják át, erre azonban mindössze 21 hónapja lesz a kivitelezőnek azért, hogy a mohácsi csata ötszázadik évfordulójára, 2026-ra már befejeződjön az építkezés a csatatér északi peremén, s munkagépek, forgalmi korlátozások ne zavarják a közlekedést, a méltó emlékezését.
Itt tehát a jelenlegi 2×1 sávos 57-es utat 2×2 sávos, osztott pályás főúttá építik át az említett újvárosi körforgalomtól az M6 autópályáig, arra le- illetve felhajtani kétsávos turbó körforgalomban lehet majd. Mohács határától a hídig az építkezés befejezéséig szintén kétszer kétsávos út épül 2,7 kilométer hosszan a meglevő önkormányzati út nyomvonalán, annak elbontása után. A szakaszon egy közút és iparvágányok felett futó két híd is épül, valamint egy kerékpáros aluljáró is a projekt része.
Az út nyomvonalán Hargitai János közlése szerint előzetes régészeti feltárást végeztek a szakemberek, az érdemi régészeti feltárás majd a konkrét építési beruházás részeként, a humusz eltávolítása után indul. A szigeti oldalon, Csátalja közelében az 51-es főúttól induló új, csaknem 20 km-es, 2×1 sávos utat építenek (amely a későbbiekben 2×2 sávos autóúttá fejleszthető) Újmohácsig. Ehhez az 51-es út kiinduló pontjában és Sárhát közelében körforgalmat is kialakítanak, míg Újmohácsnál csomópont készül 2×2 sávos, osztott pályás kialakítással.”
Eredeti írás: MÁTÉ BALÁZS (MOHÁCSI ÚJSÁG.HU)
Fotó: Fehér Gábor