„Nagy lépést tettek a baltimore-i kikötő megnyitása elé hétfőn azzal, hogy irányított robbantással eltávolították a március végén összedőlt Francis Scott Key-híd legnagyobb darabját a hídomlást okozó konténerszállító hajóról. A robbantással a hajóra zuhant acélszerkezetet sikerült úgy két darabra törni, hogy a konténerszállító szabaddá vált.
A híd acélszerkezetének vízbe omlott roncsait az elmúlt hetekben több darabban, óriásdaruk segítségével távolították el a kikötő bejáratát jelentő Patapsco folyó torkolatából, de a Dali konténerszállítót fogságba tartó mintegy 500 tonna súlyú hídelemet csak robbantással tudták eltávolítani a hajótestről. Most, hogy már mozgatható, a Dali konténerszállító egy javítóműhelybe kerül. A mintegy húszfős személyzete pedig hazatérhet – ők a baleset óta nem hagyhatták el a hajó fedélzetét.
A 300 méter hosszú, 60 méter széles hajó március 26-án sodródott a híd tartópillérjének, miután egy meghibásodás miatt irányíthatatlanná vált. Az ütközés hatására az acélszerkezetű több kilométer hosszú, több sávos autóutat hordozó, 50 méter magas híd másodpercek alatt összeomlott.
A Dali néhány perccel a katasztrófa előtt vészjelzést adott le, ami a hatóságoknak elegendő volt arra, hogy leállítsák a hídra vezető forgalmat, az építményen dolgozó útkarbantartó munkásokat azonban nem sikerült értesíteni. A nyolc emberből kettőt sikerült kimenteni a kiérkező hajós mentőegységeknek, hatan viszont a roncsok között életüket vesztették.
Baltimore kikötője a hídomlás után teljesen megbénult, majd áprilisban sikerült több átmeneti csatornát nyitni a roncsok között, így a kikötő korlátozott kapacitással működhetett. (MTI)”
Címlap fotó: © Technológia: 444.hu
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.