„Szétválasztaná részlegeit az autóalkatrészek gyártására specializálódott Continental német vállalat, írja a Telex a Handelsblatt cikkére hivatkozva. A vállalat szerint így rugalmasabban tudnának válaszolni a piaci változásokra. Hír volt még az is, hogy a vállalat világszerte több mint hétezer munkahelyet szüntetne meg, de hivatalos közlés szerint a szétválasztáshoz ennek nincs köze. A szétválás 2025-re érhet véget.
Magyarországon a Continental-csoportnak hat gyára, egy kereskedelmi és egy fejlesztési központja is van, amelyek összesen nyolcezer embernek adnak munkát. „A Continental működésében Magyarország kiemelt szerepet tölt be. Ennek fényében, valamint a rendelkezésre álló információk alapján annyit megerősíthetünk, hogy a program elsődleges fókuszában nem a magyarországi gyárak és fejlesztőközpontok állnak” – írta a vállalat a Telex kérdésére.
A vállalat makói dolgozói 2021-ben sztrájkba fogtak az egyoldalúan felrúgott kollektív szerződések és a visszatartott juttatások miatt. Még Lázár János is kiállt a gumigyár dolgozói mellett, idén pedig már azt mondta, hogy a vállalatnak nem kéne kormányzati támogatást kapnia.
Arról, hogy a vállalat hogyan próbálta perek tömegeivel ellehetetleníteni a szakszervezetek vezetőit, a Mérce írt a napokban, arról pedig, hogy a világjárvány alatti válságban miként érződött igazán a munkások jogainak leépítése, a 444-en jelent meg videó:”
Címlap fotó: 444.hu
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.