„A figyelmetlenség és a KRESZ megszegése egyre nagyobb számban szedi áldozatait a vasúton: a MÁV hálózatán a tavalyinál jóval több a vasúti átjárókban történt balesetek, a gázolások száma – írja az állami vasúttársaság.
A MÁV szerint az idén a vonalain 47 baleset történt vasúti átjáróban, 14-gyel több, mint a tavalyi év megegyező időszakában. A balesetekben tíz ember vesztette életét, tízszer annyian, mint tavaly ilyenkor.
7 ember súlyos, 18 könnyű sérüléseket szenvedett a figyelmetlenség és a KRESZ szabályainak megszegése miatt bekövetkezett balesetekben. A balesetek közel 60 százaléka biztosított, azaz fénysorompóval, illetve félsorompóval kiegészített fénysorompóval védett vasúti átjáróban történt.
A legtöbbször, 29 esetben személyautóval ütközött a vonat, de kamion, teherautó és traktor is okozott balesetet. Idén három gyalogost ütött el vonat, és ugyanennyiszer gázoltak el kerékpárost és motorost vasúti átjáróban.
Az elmúlt 16 évben nem történt a vasút hibájából halálos kimenetelű baleset vasúti átjáróban, azokat a figyelmetlenség vagy a KRESZ megszegése okozta – írja a MÁV.
A vasúttársaság 2021-ben egymilliárd, 2022-ben félmilliárd, 2023-ban 150 millió forintos kárral volt kénytelen számolni az útátjárós balesetek miatt, az idén több mint 131 millió forint ez az összeg.
Alegtöbb vasúti átjárós balesetet a gyorshajtás, az agresszív vezetési stílus, a vezetés közbeni telefonálás és a vasúti fényjelző tilos jelzésének figyelmen kívül hagyása okozza.
A záródó sorompórudakat látva a járművezetők megállás helyett sokszor gyorsítanak, néhányan még a lezáródott félsorompót is megkerülik. Évente 800 félsorompó rúdját törik el az autósok. A MÁV hálózatán idén 570 sorompórongálás történt, 79-cel több, mint tavaly ilyenkor.
A MÁV közölte azt is, hogy a tiltott helyen tartózkodás miatt bekövetkezett gázolások száma 32-re nőtt, 20 volt halálos. A tavalyi év azonos időszakában 20 gázolásból 6 volt halálos kimenetelű.
A közlemény szerint nőtt a vasúton történt öngyilkosságok száma is. (MTI)”
Címlap fotó: 444.hu
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.