„A Continental magyarországi üzemében hibázhattak a dolgozók, ami miatt másfél millió autóját hívja vissza a BMW. A gyárban valószínűleg nem gondoskodtak a kellően tiszta környezetről.
Nemrég megírtuk, hogy fékproblémák miatt mintegy másfél millió autóját hívja vissza a BMW, a hír hatására pedig jelentősen estek az autógyártó részvényei. A visszahívás a BMW márkáit, köztük a Rolls-Royce-t és a Minit is érinti.
A vizsgálat szerint az a probléma, hogy egyes esetekben vészfékezésnél a fékpedált a normálisnál sokkal nehezebb teljesen benyomni, ami a „gyengébb sofőröknek” kihívást jelenthet, és így akár baleset is történhet.
A Totalcar most arról számolt be a Bloomberg cikke alapján, hogy valószínűleg Magyarországon gyártott alkatrész miatt kell visszahívni másfél millió BMW-t.
A visszahívási dokumentumok szerint ugyanis a Continental magyarországi üzemében készülhettek a hibás egységek.
A Bloomberg szerint a fékek áramköri lapjai porosak, foltosak maradtak, vagyis a gyárban nem gondoskodtak a kellően tiszta környezetről. A hanyagság miatt baleset még nem történt, de a hiba kijavítása több hónapba telhet a BMW-nek, és 1 milliárd eurós vesztesége lehet miatta a cégnek.
A BMW a múlt hónapban 1,4 millió járművet hívott vissza Kínában a hibás légzsákok miatt. De nemrég kiderült az is, hogy az előző generációs Mini Cooper SE modellek akkumulátorai nincsenek megfelelően szigetelve, ezért nedvesség kerülhet az áramforrásokba. Ha ez megtörténik, az autók bármikor leállhatnak, sőt ki is gyulladhatnak. Idehaza, mint megírtuk, 409 autó lehet kitéve ennek a veszélynek.”
Címlap fotó: Index.hu
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.