„A Mexikói Nagydíj eddig nagy izgalmakat hozott, hiszen a szabadedzések során láthattunk piros zászlokat, George Russell, Carlos Sainz és Oscar Piastri győzelmet. Az időmérőn a hazai kedvenc Sergio Pérez és Piastri már a Q1-ben kiesett, végül Sainz itt is megszerezte a pole pozíciót.
A rajt előtt Fernando Alonsót köszöntötték, aki a 400. versenyhétvégéjét teljesítette a Forma–1-ben, a start nem róla, hanem Max Verstappenről szólt, aki megelőzte Carlos Sainzot, miközben Cunoda Juki ütközött Alexander Albonnal, amelynek köszönhetően mindketten kiestek és a pályára jött a biztonsági autó.
Az újraindítás előtt megbüntették Sergio Pérezt, aki rosszul állt be a rajthelyébe, ezért öt másodpercet kapott. Verstappen simán elhúzott Sainztól, ám a Ferrari rögtön utolérte a Red Bullt, DRS-el az egyes kanyarban meg is előzte a spanyol a hollandot. Lando Norris is támadta Verstappent, akivel egyszer összeértek, másodszor pedig mindketten a pályán kívülre kerültek, ezt Charles Leclerc használta ki, a monacói fellépett a 2. helyre. A versenybírók rögtön vizsgálódtak, végül 10 másodpercre büntették Verstappent.
Pérez Liam Lawsonnal akadt össze, a versenybírók ezek után is vizsgálódtak, de előtte kiosztottak még egy 10 másodpercet Verstappennek, aki így már összesen 20 másodpercnél tartott. Franco Colapinto és Oscar Piastri megmutatta, hogy lehet ezen a pályán tisztán is csatázni, az egyes és a kettes kanyarban keményen előzték egymást. Alonso nem tudta befejezni 400. futamát, motorhiba miatt ugyanis a boxba hívta az Aston Martin.
Verstappen a 27. körben jött a boxba, le is töltötte büntetését, amely után a 15. helyre jött vissza, azonban a kemény keverékű gumi azt jelezte, a holland a futam végéig fog menni. A világbajnoki címvédő hamar meg is kezdte a felzárkózást, a 8. helyig jött előre, miközben az élmezőnyben mindenki letudta a kerékcserét, Sainz előnye nőtt csapattársához, Leclerchez képest.
A 43. körben Verstappen jelezte, hogy sötét van a pálya felett, miközben Russell azt mondta, kis esőcseppek estek a bukósisakjára. A brit akár izzadtságot is érezhetett, hiszen csapattársa, Lewis Hamilton csatázott vele a 4. helyért. Norris az 59. körben érte utol Leclerc-t, jelezték is számára, hogy a legjobb vezetését kell hoznia a védekezés során. A monacói jól tartotta magát a 62. körig, akkor a célegyenes ráfordító kanyarban megcsúszott, éppen csak nem kötött ki a falban.
Norris így fellépett a 2. helyre, majd Hamilton is megelőzte Russellt a 4. helyért folytatott csatában, Lawson pedig Colapintóval ütközött, amely után az RB első szárnya törmeléket hagyott a pályán. Ez nem zavarta Carlos Sainzot, aki magabiztosan nyerte a Mexikói Nagydíjat, Lando Norris és Charles Leclerc előtt.”
Címlap fotó: © Sportal.hu
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.