„Előfizetések
A 2024-es problémáinkat hátrahagyva koncentrálhatunk az előttünk álló kihívásokra. A Vodafone és a DIGI felhasználói lesznek érintettek az egyik legnagyobb előfizetői változásban az idén.
A Vodafone és a DIGI ügyfelei szorosabb kapcsolatban lesznek januártól, a két cég ugyanis One néven egyesül – de egyelőre még nem minden tekintetben. Közös lesz az ügyfélszolgálat, azonban néhány DIGI üzlettől búcsúzni kell. A mobil-előfizetések mellett az internet-előfizetéseket érintő változásokkal kapcsolatban is érdemes naprakésznek lenni, mutatjuk, mire kell figyelnie az újévben.
Egyesült a Vodafone és a DIGI
Mint arról az Origo.hu cikke is beszámol, One márkanév alatt egyesítette telekommunikációs vállalatait a 4iG. A folyamat már 2022 első napjaiban elkezdődött: a cég először bekebelezte a magyar DIGI hálózatot, majd rá egy évre – a Magyar Állammal közösen – a Vodafone Magyarországot is a felvásárolta. Egészen idáig túlságosan nagy változásokat nem eredményezett a fúzió, 2025 elejétől viszont az ügyfelek számára is érzékelhetővé válik, a különböző márkákat ugyanis egységesen a One váltja.
A Vodafone esetében ráadásul egy 40 órás leállás is megelőzte a folyamatot, és január 1-jétől már a One Magyarország Zrt. néven fut a szolgáltatásuk.
Megváltozik a DIGI számla
Nézzük meg az előfizetői változások oldaláról a Digit is, náluk némileg máshogy néz ki az átmárkázás. Itt nem volt leállás, január 1-től pedig a számlájukon már a One logója szerepel majd. Az előfizetői szerződés hozhat változásokat, de erről az ügyfelek külön értesítést kapnak. A legtöbb esetben egyébként nem lesz változás.
Közös, de mégse?
- A számlaszám, és a számlázás, valamint a befizetés menete nem változik – ígéri a cég, mely azt is hangsúlyozza, hogy a számla kiállítója továbbra is a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. lesz. A weboldal ugyanakkor közös lesz – one.hu –, de az online számlabefizetésre a korábbi digisek továbbra is a DIGI Ügyfélkapu felületét használhatják majd.
A részletekről későbbre ígérnek tájékoztatást, de az eddigi információkból az olvasható ki, hogy a one.hu számlabefizető oldalán külön felület lesz majd választható, függően attól, hogy korábban hol volt ügyfél valaki. A HVG beszámolója szerint hasonlóra volt példa az MBH Bank létrejöttekor is.
Kit kell keresnem, ha problémám van?
A probléma bejelentés egy közös, One ügyfélszolgálat rendszeren zajlik ezentúl: a 1270-et kell majd tárcsáznia, ha problémát tapasztal, vagy kérdése van. Szintén egységes lesz az üzlethálózat is, immáron a One Magyarország Zrt. arculata alatt. Több DIGI pont is felszámolásra kerül, de az ígéret arról szól, hogy minden bezárt egység közelében lesz egy másik One üzlet.
Változás lesz a díjcsomagokban is
A One díjcsomagok ára és tartalma nem változik egyelőre, de a nevekből valamennyi esetben eltűnik a „DIGI” név. A vezetékes szolgáltatások nevében a „D FIX”, a mobil díjcsomagoknál „D MOBIL”, a műholdas termékek esetén pedig a „D SAT” váltja a szolgáltató eddigi nevét. Tehát például a DIGINet 1000 csomagot januártól D FIX 1000 néven keresse a számláján.
Baranyában is megjelentek a One üzletek
A jelenlegi One térkép szerint Komlón, Mohácson, Szigetváron és természetesen Pécsen is található One üzlet.
Az biztos, hogy ezen felül is érdemes lesz követni az újdonsült One szolgáltatás felhasználóinak a friss információkat, mivel láthatóan nem teljesen kiforrott még az átállás menete. Ebben a témakörben legutóbb a TV-box okozta problémakört jártuk körbe, amely szintén sok olvasónknak nyújtott segítséget.”
Fotó: Kallus György, MW
Eredeti írás: TÓTH DÁVID