Süveges Attila kincset érő terméke, a Mixtea Szekszárdon készül, az ellenállhatatlan „etetőanyagra” a Cápák is ráharaptak Fotó: Makovics Kornél
„Süveges Attila terméke elvarázsolta az elszánt ragadozókat
Egy jó ötlet szenvedéllyel és tudással párosítva messzire juthat. A Mixtea éppen így vonta magára a zsákmányra éhes Cápák figyelmét. Süveges Attila terméke túlmutat egy egyszerű teakeveréken.
Amikor egy ötlet egyedi ízzel, szenvedéllyel és a tudásba vetett hittel párosul, abból könnyen lehet siker, jelesül a Mixtea. A Cápák között című műsor befektetői is felfigyeltek erre a termékre, ami nemcsak aromájával, hanem üzleti lehetőségeivel is meggyőzte őket. A szekszárdi teakeverék története nem egyszerűen egy vállalkozás története, hanem példa arra is: miként válhat egy egyszerű csésze tea élménnyé, itthon és akár nemzetközi szinten is.
Mixtea, a többet nyerő termék
A Cápák között című üzleti show-ban ritkán fordul elő, hogy egy fiatal vállalkozó egyszerre két mamutbefektetőt is meggyőz. Süveges Attila viszont pontosan ezt a bravúrt vitte véghez a közelmúltban az RTL adásában: egy gőzölgő teáscsésze illatával és ízével együtt olyan ötletet tálalt fel, amire az üzleti ragadozók azonnal ráharaptak. A szekszárdi jelentkező a Mixtea névre hallgató prémium teakeverékkel állt a kamerák elé, és nemcsak figyelmet kapott, hanem komoly pénzt is.
Kezdetben ötmillió forintot kért húsz százalékos tulajdonrészért cserébe. Ám végül ennél is jobban járt: a Cápák nagyobb összeget ajánlottak, ami annak az egyértelmű jele, hogy az üzleti ösztöneik valami különlegeset szimatoltak meg ebben a termékben. Ezek a befektetők azonban nem érzelmeik alapján döntenek, hanem ott csapnak le, ahol nem a mégoly kellemes teák, hanem a profit illata érezhető.
Az ízek önmagukért beszéltek
Süveges Attila gyökerei Szekszárd földjébe kapaszkodnak. Itt született, itt járt iskolába, és bár főiskolai éveit már Székesfehérváron, a Kodolányi János Főiskola hallgatójaként töltötte, mindig hazahúzta a szíve. Pályáját egy családi vállalkozásban kezdte, ahol a kakaó import világába nyert betekintést. Ám idővel a forró csokoládé helyett egy másik meleg ital, a tea lett a szenvedélye. De nem akármilyen tea: a Mixtea nem szimpla filteres főzet, hanem szálas, valódi alapanyagokból készült prémium keverék, melynek gazdag ízvilágát aszalt gyümölcsök, virágszirmok és fűszerek teszik teljessé. Tizenkét különféle íz, mindegyik saját karakterrel, gondosan megalkotott arányokkal.
– Amikor a műsorban megkínáltam teámmal a Cápákat, egyrészt az ízek is önmagukért beszéltek – idézte fel a stúdióban töltött perceket Süveges Attila. – Másrészt én is elmondtam, hogy termékünk nemcsak Magyarországon, hanem a nemzetközi piacon is ritkaságszámba megy. A tasak csomagolása is védett, speciális kialakítású, így az első benyomás már vizuálisan is prémium érzetet kelt. A Cápák a kóstoláskor bizonyára nyugtázták azt a szenvedélyemet is, amivel erről a termékről beszéltem.
Nemcsak halat, hálót is adnak
Ezt a megérzést támasztja alá az is, hogy Lakatos István, a „számok embere” hárommillió forintot ajánlott fel tizenöt százalékos tulajdonrészért. Balogh Levente, az „ásványvízkirály” hasonló feltételekkel csatlakozott és nem rejtette véka alá véleményét: szerinte a Mixtea egyetlen „hibája”, hogy nem ő maga találta ki. Így Süveges Attila két befektetőt is maga mellé állított, és összesen hatmillió forintos tőkével vághat bele a piacbővítésbe – nemcsak Magyarországon, hanem akár határokon túl is.
A fiatal vállalkozó azonban nem csupán a pénznek örül. Számára legalább ilyen értékes a Cápák által nyújtott kapcsolati háló. Ez az a kapu, ami új piacokat nyithat meg előtte. S van még egy fontos mozzanat, amiről érdemes szót ejteni. Mert Süveges Attila úgy fogalmazott, hogy termékének sikere nemcsak neki, hanem Tolna vármegye és azon belül Szekszárd hírnevének is jót tesz. Hiszen a Mixtea, ez az aromás, karakteres és minőségében is kiemelkedő teakeverék egy szekszárdi üzemben készül. Éppen ezért bárhol is ízlelik meg a világban, minden kortyával ezt a vidéket képviseli.
Ami végül is meggyőzte a Cápákat
- Autentikus és minőségi termék – A szálas, prémium teakeverék nemcsak ízében, de megjelenésében is kitűnik a piacon.
- Erős személyes márka – Süveges Attila hiteles előadásmódja és szenvedélye meggyőzően hatott a befektetőkre.
- Innovatív csomagolás – A védett, különleges tasak vizuális prémiumérzetet nyújt, ami növeli az eladhatóságot.
- Nemzetközi potenciál – A Mixtea nem csupán hazai, hanem külföldi piacokon is versenyképes lehet.
- Piaci rés és növekedési lehetőség – A befektetők érzékelték, hogy egy jól pozícionált, minőségi teatermék iránt nő a kereslet.”
Eredeti írás: SZERI ÁRPÁD
