„Az amerikai Autóipari Munkások Szakszervezete által képviselt dolgozók 97%-a szavazta meg, hogy amennyiben nem tud a szervezet megegyezni a munkáltatókkal a szeptember 14-i határidőig, sztrájkba lépjenek.
A szakszervezet (UAW) új elnöke, Shawn Fain keményebben áll a detroiti három nagy autógyártóval (Ford, General Motors, Chrysler) való tárgyalásokhoz az elődöknél és a tagság egyetért vele, döntő, 97%-os többség szavazta meg az általuk képviselt 150 ezer munkásból, hogy sztrájk induljon, amennyiben szeptember 14-ig nincs megállapodás.
A szakszervezet követelései között olyan béremelések szerepelnek, melyek „követik az inflációt és megegyeznek a cégek vezetőinek elmúlt négy évben látott nagylelkű fizetésemelésével”, a többszintes bérezés megszüntetését, illetve a megélhetési költségekre fordítható bérkiegészítések és a nyugdíj mellé járó egészségbiztosítás visszaállását. Emellett többek között sztrájkjogot is szeretnének a gyárbezárások esetére.
„Tagjaink elvárásai magasak, mert a Nagy Hármas profitjai magasak. Az év első hat hónapjában a gyártók összesen 21 milliárd dolláros profitra tettek szert, a negyedbillió dolláron felül, amit az elmúlt évtizedben szereztek be. Miközben a részvényesek és vezetők gazdagodtak, a szakszervezeti munkásokat az árokban hagyták. Azt üzenjük a Nagy Hármasnak, a rekordprofitok rekordbéreket érdemelnek.”
Fain elszántságát mutatja, hogy a szokással ellentétben a tárgyalás legutóbbi köre előtt kezet sem fogott a gyártók vezérigazgatóival és nem volt hajlandó zárt ajtók mögött tárgyalni, nyilvánossá tette a szakszervezet követeléseit.
A szakszervezet előző vezetését évekig vádolták korrupcióval és az autógyártók vezetőivel való közrejátszással vádolták. Fain hozzáállása egyesíteni tűnik a szakszervezetet, mivel a Stellantis-dolgozók 95, a GM-dolgozók 96 és a Ford-dolgozók 98 százaléka szavazta meg szükség esetén a sztrájkot.”
Címlap fotó: © Motor1.com Magyarország
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.