„A Kawasaki Heavy Industries (KHI) Japánban elindította a negyedik Taigei osztályú dízel-elektromos támadó tengeralattjárót, amelyet “Raigei”-nek neveznek, a Japán Tengeri Önvédelmi Erőknek (JMSDF).
Az új 3.000 tonnás dízel-elektromos tengeralattjárót (SSK), amelyet Raigei (SS 516) néven ismernek, egy ünnepségen indították el a KHI Kobe városban lévő létesítményében. Az SSK tengeralattjáró első alkalommal fogja használni a új, nagy teljesítményű Kawasaki 12V 25/31 dízelmotorokat.
A Raigei tengeralattjáró költsége körülbelül 70,2 milliárd jen (470 millió dollár) volt, és várhatóan 2025 márciusában lép szolgálatba. A Raigei jelentése “mennydörgő bálna” japánul. A Taigei osztályú tengeralattjárók mindegyikében a “Gei” (bálna) szerepel a nevében, követve a korábbi JMSDF tengeralattjárókon látható “Shio” (árapály) és “Ryu” (sárkány) sorozatokat. A “Taigei” jelentése “nagy bálna”.
A JMSDF szerint az új tengeralattjárónak körülbelül 70 fős legénysége van, teljes hossza 84 méter, szélessége 9,1 m, merülési mélysége 10,4 m, és standard elmozdulása körülbelül 3.000 tonna. Ez csak egy kicsit nagyobb, mint az előző Soryu osztályú SSK tengeralattjárók, amelyeknek standard elmozdulása 2.950 tonna.
Új dízelmotorok
A Raigei első alkalommal fogja használni az új, nagy teljesítményű Kawasaki 12V 25/31 dízelmotorokat. Ezek az új dízelmotorok kompatibilisek egy új snorkel rendszerrel, amely nagyobb energiaelőállítási hatékonysággal rendelkezik. Még nem világos, hogy ez növelni fogja-e a teljesítményt, amely jelenleg 6.000 lóerőt termel, valamint egy maximális alatti sebességet 20 csomóval.
Lítium-ion akkumulátorok
A JMSDF elmondta, hogy a Taigei osztály ólomsavas akkumulátorok helyett lítium-ion akkumulátorokkal van felszerelve, akárcsak a Soryu osztály utolsó két tengeralattjárója a JMSDF számára: az Oryu (SS 511) és a Toryu (SS 512).
A GS Yuasa szállította ezeknek az új tengeralattjáróknak a lítium-ion akkumulátorait. Eddig Japán az egyetlen ismert ország, amely lítium-ion akkumulátorokat telepített SSK tengeralattjárókba, és arra számítunk, hogy Dél-Korea lesz a következő, amely ezt megteszi a KSS-III osztályú (más néven Dosan Ahn Chang-ho) tengeralattjárók második sorozatával.
Új CMS és snorkel
Az osztály egy új harcvezetési rendszert (CMS) is alkalmaz, amely integrált érzékelőket, parancsnoki és ellenőrzési rendszereket, valamint fegyveres beavatkozási rendszereket kombinál, mondta a japán Védelmi Minisztérium.
Ezenkívül egy fejlett snorkel rendszert alkalmaz aláírások csökkentésére és egy új generációs, optikai szálas technológián alapuló szonár rendszert a detekciós képesség javítására.
Taigei osztályú SSK fegyverek
A Taigei osztály ugyanazt a torpedó elleni védelmi rendszert alkalmazza, amelyet az utolsó négy Soryu osztályú tengeralattjáróba építettek be. Várhatóan Japán legújabb torpedóját fogja használni, amelyet Type 18-nak hívnak, és a korábbi Type 89 utódja lesz. Az új torpedó több területen is javulást mutat, beleértve a hajtást, a célok észlelését és a feldolgozást.
Az osztály képes az UGM-84L Harpoon Block II felszíni célpontok elleni rakétájának telepítésére is. A rakéta hatótávolsága 248 km – elegendő ahhoz, hogy Japánnak “visszavágó” képességet adjon.”
Címlap fotó: © Technológia: Carro e Motos
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.