„Az új prototípus a Prodrive-val közreműködve épült, és formálisan Párizsban mutatta be a program vezetője, Denis Le Vot. Versenyzőfronton igen komoly felállást sikerült megszerezniük, hiszen az ötszörös Dakar-győztes El-Attija, a kilencszeres ralivilágbajnok Loeb és az egyre jobb eredményeket elérő Gutiérrez lesz a három gyári pilótájuk.
A prezentáció során a Dacia azt is bejelentette, hogy a korábbi hírekkel ellentétben nem csak a Dakarra kívánnak koncentrálni, így a teljes tereprali-világbajnokságon indulni fognak. A csapat a versenyzőkre hallgatva alkotta meg az új autót, amelynek alapját továbbra is a Prodrive által eddig használt Hunter képezi, de egy új, háromliteres, V6-os turbómotor kapott benne helyet, amely szintetikus üzemanyaggal megy majd.
A Prodrive segített a Daciának megtalálni az autó ideális súlyelosztását, alacsonyabbra helyezték a tömegközéppontot, és innovatív megoldásokat építettek be, köztük egy szabadalmaztatott hőkezelő rendszerrel, amely infravörös pigmentek révén csökkenti a hőmérsékletet.
A Dacia a tervek szerint áprilisban, az Egyesült Királyságban mutatja majd be a kész autót, de az első tesztre csak júniusban kerül sor Marokkóban. Októberben aztán rajthoz állnak a Marokkó-ralin, majd pedig 2025 elején jöhet a Dakar. A márka a prezentációja során azt is megerősítette, hogy 2027-ig biztosan indulni fognak majd a versenyen.
Loeb kifejtette, hogy az autóból való minél jobb kilátásra külön hangsúlyt fektettek, Gutérrez pedig egy új rendszer beépítését javasolta, ami abban segít nekik, hogy ne hagyjanak el annyi alkatrészt a sivatag közepén. A Homokfutó emellett négykerékhajtást, továbbfejlesztett váltót és új fékeket is kapott.
Dacia Sandrider
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.