„„Lobog a szélben a szélzsák”
Hírportálunk információi szerint egy kisebb légitársaság azt tervezi, hogy Pécs lenne az egyik megállója a repülőgépjáratának. A közlekedésfejlesztési elképzelésnek az a kormányzati szándék teremtette meg a lehetőséget, amellyel többségi állami tulajdonba került a repülőtér.
Közel két évvel ezelőtt vette át a magyar állam a pécsi repülőtér többségi tulajdonát azzal a céllal, hogy a kormányzat a dél-dunántúli térség fejlesztésére fókuszáljon és lendületet adjon Pécsnek is. A stabil és biztonságos pénzügyi háttérnek köszönhetően vált az lehetővé, hogy információink szerint a közelmúltban megállapodás született arról, hogy egy kisebb légitársaság a németországi München és Málta közötti járatának köztes megállója Pécs lenne.
Ez két szempontból lenne lényeges: egyrészt Münchenen keresztül elérhetővé válhat több európai mellett a világ számos országa, ami Pécset még vonzóbbá teheti a külföldi egyetemisták körében, másrészt a pécsiek, a baranyaiak a kedvelt turisztikai desztinációt, Máltát repülőgéppel közelíthetik meg a városból. Egyelőre úgy tudjuk, hogy a légijárathoz nem kell külön hozzájárulást fizetni, így az a magántársaság befektetésének keretében működhet.
Az állami tulajdonban lévő Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. azzal szerzett többségi tulajdont a pogányi repülőteret üzemeltető gazdasági társaságokban, miután közel egymilliárdért megvásárolta a baloldali pécsi önkormányzat tulajdonrészének nagyobbik hányadát. Ezt követően azt is bejelentették, hogy állami forrásból több milliárd forintos fejlesztést szeretnének végrehajtani a pécsi repülőtéren.
Csizmadia Péter, pécsi fideszes frakcióvezető a Bama.hu-nak adott interjújában korábban elmondta, hogy nagyon fontosnak tartja, hogy komoly és konkrét kormányzati szándék bontakozott ki a dél-dunántúli térség gazdaságfejlesztését illetően. Ezen belül Baranyát és Pécset is kiemelten kezeli a kabinet. Az elképzelések közül kiemelte a pogányi repülőtér fejlesztését, amelyben a magyar állam többségi tulajdont szerzett azzal a céllal, hogy a jövőben egy működő, fejleszthető, nemzetközi szinten is életképes repülőteret alakítson ki ott. Ez a fejlesztés bekerült abba a nagy reptérfejlesztési csomagba, amelynek keretében öt nagy regionális repteret fejlesztenek a következő években. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a vármegyeszékhelynek így nemcsak a közúti, hanem a légi kapcsolata is kialakulhat egész Európával.
Hoppál Péter pécsi parlamenti képviselő korábban úgy nyilatkozott, hogy a reptér fejlesztésével a környékre csábítandó nemzetközi nagyvállalatok újabb logisztikai lehetőséggel gazdagodhatnak, fellendülhet a turizmus a térségben, a külföldi diákok Pécsre utazása egyszerűsödhet, és a Paksi Atomerőmű fejlesztése is egy kiszolgáló bázist kaphat.
– Nagyon bízunk benne, hogy a többéves előkészítő munka eredményeként a kormányzat partnerségével újjáéledő Pécs-Pogányi Repülőtér is ahhoz járul hozzá, hogy Baranya megye bezártsága csökkenjen
– fejtette ki Őri László, Baranya vármegye elnöke az állami szerepvállaláskor.
Ugyanakkor vannak olyan hangok is, hogy a baloldali városvezetés befektetőellenes magatartása miatt a jelenlegi irányítókkal a potenciális beruházók elkerülhetik a várost, Hoppál Péter ezért is nevezte az egyik legnagyobb kártételnek a világ legnagyobb elektromos autógyárának, a BYD-nek Pécsre településének az elmulasztását, hiszen a Szegedre érkező beruházás több milliárd eurós nagyságrendű, és ezres nagyságrendben teremt új munkahelyeket az alföldi városban.”