„Azonnali hatállyal távozott a Boeing–737-es programjának vezetője, Ed Clark. Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal szerint a Boeing a megrendelői nyomás miatt nem fordít kellő figyelmet a biztonságra. A mostani biztonsági válság a legnagyobb krízis azóta, hogy a Boeing két Max 8-as repülőgépe is lezuhant 2018-ban és 2019-ben, amelyekben 346 ember vesztette életét.
Távozik a Boeingtől a cég 737-es programjának vezetője a modell közelmúltbeli problémái miatt – jelentették be az amerikai repülőgyártónál szerdán az MTI szerint.
Ed Clark 18 év után azonnali hatállyal elhagyja a vállalatot – áll a közleményben. Katie Ringgold váltja őt, aki a Boeing alelnöki pozíciójában és a 737-es program főigazgatójaként dolgozik majd, és egyben a Washington állambeli Rentonban működő gyártóhely vezetője lesz.
Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal úgy foglalt állást a Boeing döntését megelőzően, hogy
A REPÜLŐGÉPGYÁRTÓ A MINÉL TÖBB GÉP GYÁRTÁSÁRA IRÁNYULÓ MEGRENDELŐI NYOMÁS MIATT NEM FORDÍT KELLŐ FIGYELMET A BIZTONSÁGRA.
A Boeing–737-es modelleket érintő problémák közül a legutóbb az volt, amikor január elején egy szinte vadonatúj 737 Max 9-esnek nem sokkal felszállás után kiszakadt egy oldalpanelje, nagy méretű nyílást hagyva a gép oldalán.
Csak a szerencsének volt köszönhető, hogy az incidensnek nem voltak súlyos, akár halálos áldozattal járó következményei.
Egyáltalán nem repülnék Max repülőgéppel. Dolgoztam a gyárban, ahol ezeket építették, és láttam, hogy az alkalmazottak milyen nyomás alatt voltak, hogy mielőbb elkészüljenek a gyártással. Próbáltam elérni, hogy még az első baleset előtt leállítsák őket
– nyilatkozta a Boeing egy korábbi vezetője.
A repülőgépgyártónál az incidenst követően fokozott ellenőrzést rendeltek el, hiszen az eset a Boeing számára a legnagyobb biztonsági válságot idézte elő azóta, hogy 2018-ban és 2019-ben két Max 8-as repülőgépe is lezuhant, amelyekben 346 ember vesztette életét.”
Címlap fotó: Index.hu
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.