„Sokan voltak kíváncsiak virágvasárnap délután a Jézus Krisztus szenvedéstörténetét megelevenítő szabadtéri misztériumjátékra. A bibliai történetet színpadra állító tettyei passió a bibliai eseményeket ezúttal Jézus jeruzsálemi bevonulástól feltámadásig mutatta be, a Bólyi Keresztény Színjátszó Közösség jóvoltából.
A Pécsi Egyházmegye idén a Bólyi Keresztény Színjátszó Közösséget kérte fel a produkció bemutatására a Tettyén. A közösség mély átéléssel adta elő a szenvedéstörténetet, szembetűnő volt, hogy a legkisebb gyermekektől az idősebb résztvevőkig minden korosztály bekapcsolódott a játékba. Az előadásra a készítők 75 szereplővel és zenészekkel már hónapok óta készültek.
Közreműködtek a Sopianae Reviviscit Történelmi, Hagyományőrző Egyesület, a PécsiKatifi és a Szent Mór Iskolaközpont önkéntes fiataljai, ifjú cserkészek is.
A darab rendezője Iváncsitsné Major Szilvia volt, zenei rendező pedig Iváncsits Tamás. Rendezőasszisztens Iváncsits Márton, zenei koordinátor Szabó-Beck Angéla volt. A díszlet, jelmez és kellékek felelőse Szabóné Hegedüs Anita volt, a hangtechnikáé pedig Fogl Máté és Fogl Martin.
– Az eddigi felkészülésünket az égiek érezhető áldása kísérte. Azon munkálkodunk, hogy ez az alakuló-formálódó misztériumjáték Krisztus szenvedéséről sokak számára maradandó vallási élményt jelenthessen
– osztotta meg gondolatait korábban Iváncsits Tamás zenei rendező a közösségi oldalán, aki 2022-ben „Bóly Városáért” emlékérmet kapott pedagógiai, hitoktató, kántori tevékenységéért, közösségépítő munkájáért, a keresztény könnyűzene és színjátszás terén elért kimagasló érdemeiért. Iváncsits Tamás korábban ugyanis többek között Brenner János mártír pap életéről készített zenés előadást A jó pásztor címmel, melyet országszerte bemutattak, a mű CD-n is megjelent.
A passió ezúttal színpadon elevenedett meg
A tettyei passió a korábbi évektől eltérő módon színpadon, illetve akörül játszódott. Jó ötletnek bizonyult a Sopianae Reviviscit egyesület „katonáinak” bevonása, akiket már a római kori hagyományőrző felvonulásról ismerhetünk, s akik örömmel tettek eleget e felkérésnek. A színpadi megoldás bár átélt és újszerű volt, a látási viszonyokat nagyban nehezítette, az első néhány soron kívül ez már igen korlátozottá vált. Továbbá a korábbi évek dinamikus, a tettye dombjain való játék, a passió szereplői és a közönség közös, helyszínről helyszínre való mozgása, a Golgota dombokon való megelevenítése nagyobb interaktivitást tett lehetővé, a néző akkor erősebben érezhette, hogy részese az eseményeknek.”
Fotó: MR
Eredeti írás: MOHAY RÉKA