„Kína tovább bővíti haditengerészeti flottáját egy új Type 055 romboló vízrebocsátásával a Dalian Shipbuilding által, amely az ország egyik vezető hajógyára. Ez a típusú hajó tizedik példánya, amelyet egy másodlagos létesítményben, Dagushanban építettek, ami a hajógyártás felgyorsítására irányuló folyamatos erőfeszítéseket jelzi.
A dandár sajtóosztálya által közzétett videó bemutatja a romboló vízrebocsátását, amely csatlakozott egy másik Type 052D hajóhoz a hajógyárban, jelezve az utolsó tétel hatodik hajóját. Az új modulok méretei, 18 és 20 méter szélesség, párhuzamos építkezést jeleznek egyetlen szárazdokban, ami a gyártás optimalizálásának stratégiája.
A Dalian-öböl keleti részén található Dagushan létesítmény függetlenül működik a Dalian Shipbuilding fő létesítményeitől, amely korábban kizárólag a rakétákkal irányított rombolók (DDG) építésével foglalkozott. Ez a szétválasztás stratégiai lépés lehet a fő létesítmények terhelésének csökkentésére és nagyobb dokkhelyek kereskedelmi építésre történő felhasználására.
Érdekes módon a Dagushani hajógyár hasonló technikát alkalmazott, mint a Jiangnan, egy felhajtórampát használva a Type 055 kezdeti összeszereléséhez, és egy uszályt a hajótest szárazdokkba történő átvitelére a márciusi további munkákhoz.
Nemrégiben öt Type 052D rombolót indítottak vízre egyetlen nagy szárazdokkból Dalianban. A hajógyár emellett egy modernizációs programot is folytat a Liaoning (16) számára, Kína első repülőgép-hordozójára, amelyet április közepéig frissítettek ugyanezen létesítményekben.
A Type 055, amely körülbelül 13 000 tonna vízkiszorítású és 180 méter hosszú, 20 méter széles
, egyetemes függőleges indítórendszerrel rendelkezik, amely támogatja a hosszú távú HQ-9 rakétákat és az AShM YJ-18-at. A 2022-es képek szerint a romboló képes működni az YJ-21-gyel, egy állítólag hiperszonikus ellenhajó rakétával. Az amerikai jelentések szerint a Type 055 hamarosan képes lehet ellenhajó ballisztikus rakétákat indítani.
Eddig a Type 055 gyártása az első nyolc testből áll, amelyek közül a Jiangnan és a Dalian négy-négy darabot készített. A második tétel bevezetésével, amely már folyamatban van, a tervezett rombolók pontos száma bizonytalan marad a PLA titoktartási politikája miatt. Más hajógyárak, mint a Hudong-Zhonghua és a Huangpu-Wenchong Sanghajban és Kantonban, illetve, elsősorban fregattok építésére összpontosítanak, míg az HZ vezeti a PLAN számára a szárazföldi támadó hajók gyártását.”
Címlap fotó: © Technológia: Carro e Motos
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.