„A közeli jövőben számos elővárosi és vidéki vonalra is kiterjeszti a MÁV a kalauz nélküli rendszert, amit Rákos és Pilisvörösvár között már korábban is tesztelt.
Hétfőtől valamennyi Rákos és Pilisvörösvár között közlekedő S76-os járat esetében visszaáll a kalauz nélküli rendszer. Ezen a vonalon a MÁV-START április 7-től május 31-ig tesztelte a jegyvizsgáló nélküli rendszer működését, amelyet az értékelési folyamatot követően a közeli jövőben számos elővárosi és vidéki vonalra is kiterjeszt.
Megjegyezték, Nyugat-Európában és néhány térségbeli országban már megszokott a kalauz nélküli közlekedési rendszer.
A következő lépésként szeptember 16-tól Budapest és Esztergom között, valamint a Budapest–Győr vonalon a reggeli csúcsidőszakban Bicske és Budapest-Kelenföld között közlekedő G10-es, egy-egy Déli pályaudvar és Komárom közötti S10-es, valamint a hétvégente közlekedő egyes – szeptember 2-tól már Rába InterRégió elnevezésű – vonatokon fog megvalósulni a jegyvizsgáló nélküli közlekedés – közölte a MÁV.
Egyre több vonatot vonnak be a rendszerbe
Hozzátették, hogy szeptember 30-tól a Budapest és Székesfehérvár közötti vonalon közlekedő S36 és G43-as járatokat, valamint a Déli pályaudvarról Százhalombattára és Pusztaszabolcsra induló S40-es vonatokat vonják be az új rendszerbe.
Október 14-től pedig az előváros keleti részét is eléri a változás: a Nyugati pályaudvar és Monor között közlekedő S50-esek, hétköznap egyes ceglédi, illetve hétvégente egyes szolnoki vonatok, a Keleti pályaudvar és Sülysáp, illetve éjszaka Nagykátára közlekedő S60-osok és a Keleti és Gödöllő közötti S80-as személyvonatok fognak jegyvizsgáló nélkül közlekedni.
Jelezték, hogy az érintett vonalakon teszt jelleggel vezetik be a kalauz nélküli közlekedést.
Az utazás alatt felmerülő utazási kérdéseket a MÁVDirekt telefonos ügyfélszolgálatán keresztül vagy a MÁV-Volán-csoport új utazástervezőjén az EMMA-n és a MÁV-applikáción keresztül lehet tisztázni, ezek elérhetőségéről is tájékoztatják az utasokat – közölte a vasúttársaság.”
Címlap fotó: Index.hu
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.