
„A nyertes pályázókat már idén kiválasztják, hogy jövőre megkezdődhessen az állomások és pályaudvarok konkrét megújulása – közölte Hegyi Zsolt vezérigazgató.
A vártnál is nagyobb érdeklődés övezte az állomásmegújítási programot – erről tájékoztatta a Magyar Nemzetet a MÁV-csoport. Hegyi Zsolt vezérigazgató közösségi oldalán pedig azt írta, jóval többen jelezték fejlesztési szándékukat és elképzelésüket, mint ahányan a szoros határidőre el tudták készíteni az összes formai és tartalmi feltételnek megfelelő pályázati anyagukat.
„Mi azonban nem akarunk lemondani egyetlen fejlesztési lehetőségről sem! Ezért
az Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV-csoport úgy döntött, hogy új kiírás keretében teremt lehetőséget a további fejlesztési koncepciók benyújtására.
A korábbi pályázati anyagok természetesen az új eljárásban is felhasználhatók lesznek, ahogy a nyertes pályázók kiválasztása is megtörténik még az idei évben, hogy jövőre már az állomások és pályaudvarok konkrét megújulása kezdődhessen meg” – közölte a MÁV-csoport vezérigazgatója.
Ahogy korábban írta a Dehir, az Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV-csoport több magyarországi pályaudvar, köztük a debreceni Nagyállomás fejlesztésére írt ki pályázatot.
Lázár János építési és közlekedési miniszter akkor úgy fogalmazott, az elképzelés szerint a vasútüzemet és a kereskedelmi funkciókat szétválasztják, s ez utóbbit a magántőke számára hozzáférhetővé teszik. A terv az, hogy a MÁV és a tenderen nyertes cég egy közös ingatlanfejlesztő vállalatot hoznának létre, melyben a MÁV maximum 25 százalék részesedéssel lenne benne.
Ezzel nem csupán megújulna a debreceni vasútállomás, hanem új kereskedelmi funkciókkal bővülne, s ezt az ingatlanrészt a beruházó cég, illetve a MÁV alkotta konzorcium kapná meg vagyonkezelésbe.
A Dehir.hu megkeresésére a MÁV Zrt. azt közölte, a pályázat során olyan befektetők, ingatlanfejlesztők jelentkezését várták, amelyek az ingatlanok egy részének korlátozott időre szóló, kereskedelmi célú hasznosításáért cserében vállalják az adott állomásépület és környezetének megújítását.
„A program így egyszerre szolgálja a közösségi közlekedés fejlesztését, a helyi gazdaság erősödését és az adott településrész fejlesztését is, miközben a fejlesztésbe vont ingatlanok kivétel nélkül állami tulajdonban maradnak.
A MÁV-csoport célja az utasok és a környékbeli lakosok érdekeit leginkább szolgáló fejlesztések megvalósítása” – összegezték, hozzátéve, hogy a debreceni vasútállomás a legforgalmasabbak egyike, ahol „tavaly közel 4 millió utazás történt Debrecent érintően.”
Fotó / Eredeti írás: dehir.hu