„Ennek sokan örülnének
A jövőben akár gyorsabbodhat is a folyamat. Az üvegvisszaváltás kapcsán a MOHU megfontolja az új lehetőségeket.
Az üvegvisszaváltás rendszerével kapcsolatban rengeteg panasz látott napvilágot azóta, hogy másfél éve bevezették a MOHU automatákat. Baranya vármegyében is voltak fennakadások, olvasóink ezen időszak alatt rendszeresen számoltak be nekünk negatív tapasztalataikról. Az viszont tagadhatatlan, hogy az utcákon jelentősen visszaesett az elhagyatott műanyag palackok, energiaitalos dobozok és üvegek száma. Mondhatni tehát, hogy az új szabályozás rákényszerítette az embereket arra, hogy amennyiben nem szeretnének jelentős forintokat veszíteni, úgy kénytelenek ellátogatni egy nagyobb mennyiségű felhalmozódott palackkal valamelyik MOHU REpontra. A visszaváltás folyamatával kapcsolatban viszont pozitív változások is jöhetnek a jövőben.

Forrás: MOHU
Gyorsabbodhat az üvegvisszaváltás folyamata
A MOHU kommunikációs osztályánál a nemrégiben Magyarországon is tesztüzembe helyezett új, tömeges üvegvisszaváltást elősegítő rendszerekkel kapcsolatos tapasztalatokról érdeklődtünk.
Az első R1 Bulk-Feed, tömeges betöltésre képes automata 2025 februárjában állt üzembe lakossági tesztelésre a pilisvörösvári Lidl áruházban. A norvég TOMRA által gyártott gép „bulk-feed” technológiát alkalmaz, amely egyszerre akár 100 PET-palack és fémdoboz gyors visszaváltását teszi lehetővé. A technológiát a MOHU üzleti partnerei is használják, igaz, más logisztikai és felhasználási környezetben.
A tapasztalatokon múlik a fejlődés
A cégtől azt is megtudtuk, hogy a már telepített automatákat nem tervezik lecserélni, azonban újonnan nyíló, előreláthatólag nagy visszaváltási forgalmat bonyolító REpontok esetében megfontolják a telepítést a tapasztalatok fényében.
A visszaváltási hálózat már most is országosan kiterjedt és folyamatosan bővül. Több mint 3000 helyszínen (főként bevásárlóközpontok területén) érhető el automata – egyes üzletekben akár több gép is –, és további mintegy 1800 bolt kínál kézi visszaváltást, főként kisebb településeken, ahol automata elhelyezésére nincs lehetőség.
A visszaváltási rendszer a MOHU és a kiskereskedelmi partnerek közös működésén alapul: a MOHU biztosítja a technológiai hátteret és minden visszaváltott italcsomagolás után kezelési díjat fizet az üzleteknek. Az automaták napi szintű működtetése – például tisztításuk, ürítésük, környezetük karbantartása – az adott bolt feladata, akárcsak az esetleges műszaki problémák jelzése.”
Eredeti írás: TÓTH DÁVID
