Skip to content
  szombat 10 június 2023
Trending
2022.12.21.<strong>El kell fogadni a tényeket!</strong> 2023.01.13.18 évesen meghalt a jövő nagy sztárjának várt sportoló 2022.12.01.<strong>Gyászol a Kínai Népköztársaság</strong> 2022.07.28.Belarusz-Kuba: megleszünk a nyugat nélkül is! 2023.03.15.Kirándulni visz az exponált természet fotósa 2023.04.24.Minszk: A neoliberalizmus korunk fasizmusa, minden haladó erő gonosz ellensége 2023.05.11.A háborúkat a tőke pénzéhsége szüli 2022.10.24.Thürmer gratulált Hszi Csin-ping újraválasztásához 2022.09.13.Mit tudni Zelenszkij olaszországi villájáról? 2022.11.25.86 százalékos a hazai földgáztárolók töltöttsége
  • Munkáspárt
  • Kezdőlap
hírek a világból
  • KEZDŐLAP
  • Friss hírek

    Itt A Szabadság!

    2023.06.09.0

    Elnök asszony, nem áll ki egész Magyarország Ukrajna területi integritása mellett!

    2023.06.09.0

    Zelenszkij Magyarország ellensége, nem barátja!

    2023.06.09.0

    Sojgu: Visszavertük az ukránokat!

    2023.06.09.0
    Prev Next Showing 1 Of 1426
  • Podcastok
    • Tíz perc Thürmer Gyulával
    • Balszemmel
  • Videók
    • Videók
    • Tíz perc Thürmer Gyulával
  • Kategóriák
    • Belföld
    • Külföld
    • Politika
    • Gazdaság
    • Tudomány
    • Kultúra
    • Közélet
    • Életmód
    • Sport
    • Balszemmel
    • Mi-Ti
    • Hetilap
  • Kapcsolat
  • Támogatás
hírek a világból
hírek a világból
  • KEZDŐLAP
  • Friss hírek
  • Podcastok
    • Tíz perc Thürmer Gyulával
    • Balszemmel
  • Videók
    • Videók
    • Tíz perc Thürmer Gyulával
  • Kategóriák
    • Belföld
    • Külföld
    • Politika
    • Gazdaság
    • Tudomány
    • Kultúra
    • Közélet
    • Életmód
    • Sport
    • Balszemmel
    • Mi-Ti
    • Hetilap
  • Kapcsolat
  • Támogatás
  • Munkáspárt
  • Kezdőlap
hírek a világból
  Belföld  Újabb politikai vitákat generálhat egy fontos budapesti fejlesztés
BelföldKözéletPolitika

Újabb politikai vitákat generálhat egy fontos budapesti fejlesztés

szerkesztoszerkeszto—2022.06.27.0
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

„Jelenleg a Déli Körvasút fejlesztése nem rendelkezik érvényes környezetvédelmi engedéllyel, miután azt a bíróság visszavonta. E kiemelt kormányzati beruházásra az önkormányzatnak és a helyi civileknek sincs érdemi ráhatása, azonban a korábbi vitában új helyzetet teremt, hogy az engedélyező hatóság az előírt „változatelemzés” során a V0 vasúti elkerülőt mint alternatívát megvizsgálhatja. Az érintettek azonban attól tartanak, hogy az ígéretek ellenére a V0 csupán papírra rajzolt terv marad.
Miután a civilek kifogásainak helyt adva a Fővárosi Törvényszék megsemmisítette a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyét, új helyzet állt elő a Ferencvárost Kelenfölddel összekötő vasúti pályaszakasz fejlesztésének történetében.

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiába szervesen illeszkedő elgondolás szerint három sínpár kiépítése szükséges a Rákóczi hídnál ahhoz, hogy a vasút kapacitása a prognosztizált forgalomnövekedéssel lépést tudjon tartani. Az Európai Unió előrejelzése szerint 2030-ig a jelenlegi vasúti (zajos) teherforgalom megduplázódhat, elsősorban azért, mert környezetvédelmi okokból a jelenlegi közúti teherszállítást fokozatosan vasúti konténeres szállításra állítják át.

A vasúti átmenő fővonali forgalom a dunaföldvári hídon – annak 2001-es felújítása után – megszűnt, ezután lényegében már csak Budapest déli pontján keresztül tudtak a vonatok keresztülhaladni a Dunán, nem véletlen, hogy a dél-budai–dél-pesti vonal a figyelem középpontjába került. (A bajai híd alig játszik szerepet az ország vasúti közlekedésében.)

Félreértés azonban, hogy a budapesti déli összekötő vasúti híd cseréje a Déli Körvasút projekt része lenne. Erre Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke hívta fel a figyelmet. Szerinte arról már 2011-ben döntöttek, és akkor az acélszerkezeti rekonstrukciónál többet nem is akartak.

Azért lett belőle végül a kettő helyett három hídszerkezet, mert az akkori Közgépnek kellett a megrendelés. Mostanra készült el, ami egyebek mellett arra is rávilágít, hogy mennyi idő egy ilyen projekt átfutási ideje.

Látható tehát, hogy egy ilyen fejlesztés kormányciklusokon átívelő, hosszú távú vállalkozás, ezért is szegeződik rá kisebb politikusi figyelem. A helyi lakosság és a civilek ugyanakkor nemcsak érzékelik, de figyelemmel is követik a forgalomnövekedést és a rá adott fejlesztési válaszokat, amelyek a Hamzsabégi út mentén (is) a Déli Körvasút projektben öltenek testet.

A Vitézy Dávid nevéhez kötődő fejlesztéssel szemben a leghangsúlyosabb kifogás, hogy Európa összes nagyvárosát messze elkerüli a vasúti tranzit-teherforgalom, kivéve Budapestet. A vita központi eleme, hogy a Déli Körvasút fejlesztése során mennyire kell erre figyelemmel lenni. A bíróság elmarasztaló döntése annyiban teremt új helyzetet, hogy a környezetvédelmi engedélyezési eljárás során már a V0-s teherforgalmi híd tervezett megépülését is számba jöhető alternatívaként lehet megvizsgálni az előírt változatelemzés keretében.

„A V0 vasúti fejlesztés célja kifejezetten az áruszállítás segítése, a Déli Körvasút keretében megépülő kapacitásbővítés célja ellenben a személyszállítás bővítése” – húzta alá Vitézy Dávid államtitkár egy korábbi posztjában, hangsúlyozva, hogy ebben a tekintetben a „Déli Körvasút és a V0 nem alternatívái egymásnak”. Azzal érvel, hogy ha a V0 már készen lenne, önmagában akkor sem tudná annyira csökkenteni a Déli Körvasút terhelését, hogy érdemben emelni lehessen az elővárosi vonatok számát.

Dorner szerint azonban az egész elképzelés alapjaiban hibás, mert a szűk kapacitást Budapesten nem a Duna felett átívelő híd, még csak nem is a Kelenföld és Ferencváros közötti nyílt pályaszakasz jelenti, hanem az állomások és azok váltókörzetei, illetve vágánykapcsolatai; ehhez képest több mint 360 milliárd forintot akarnak elkölteni a két városrészt összekötő 5,5 kilométeres szakaszra, amelyből mindössze 1,25 kilométer a Szerémi köz és a Bartók Béla út közti, lakosság által kifogásolt rész.

A VEKE számításai szerint a prognosztizált forgalomnövekedés mellett is elég lenne a két sínpár a személyforgalom kiszolgálására, ha emellett megvalósítanák a digitális központi forgalomirányítást, és kiépítenének néhány további vágánykapcsolatot, ami a vonatok előztetését tenné lehetővé. A kapacitás növelésére tehát vannak más, környezetkímélő eszközök is a költséges beton és acél műtárgyaknál.

A digitális központi forgalomirányítással és a vágánykapcsolatok segítségével nagyjából 30 százalékkal lehet megnövelni a vágánykapacitást, ami azt is jelenti, hogy a harmadik sínpár a személyforgalom számára fölösleges,

More stories

Újabb politikai vitákat generálhat egy fontos budapesti fejlesztés

2022.06.27.

Ismét megsemmisítették a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyét

2023.05.04.

arra valójában csak a megnövekedő teherszállítási igények miatt van szükség. Ez ráadásul pontosan kiolvasható a projekt megvalósíthatósági tanulmányából is – hangsúlyozta Dorner.

A Budapestre érkező célforgalmú áruszállítás jellemzően a soroksári, BILK nevű konténerterminálba és a csepeli szabadkikötőbe irányul, ezek pedig dél felől, ha úgy tetszik, a V0 felől is megközelíthetőek, nem kell a sűrűn lakott területeket ezzel terhelni és a személyforgalmat akadályozni.

A Déli Körvasút építése egyrészt a fölösleges infrastruktúra építése miatt, másrészt azért drága, mert más átkelő híján a forgalmat folyamatosan fenn kell tartani. Olcsóbb és gyorsabb is lenne az építkezés, ha már meglenne a teherforgalmi elkerülő, mert a kivitelezőnek sem kellene beszorítva dolgozni. A felszabaduló pénzből meg lehet építeni a vasúti hidat Dunaújvárosnál, ezzel a teherforgalom döntő részét képező tranzit távol tartható a várostól. Van tehát jó műszaki megoldás – tette hozzá.

A következő évtized áthidalása
„Ami most a Déli Körvasút fejlesztése keretében történik, az logisztikai szempontból is szükséges” – árnyalta a helyzetet Bíró Koppány Ajtony, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének főtitkára. A budapesti kapacitásbővítést a teherszállítás szempontjából az indokolja, hogy

a fővárost elkerülő V0 vasúti pályaszakasz megépülése az elkövetkezendő nyolc-tíz évben nem várható, azonban addig is valahol keresztül kell menniük a vonatoknak.

A V0 Szolnok, Kecskemét, Dunaújváros, Székesfehérvár és Győr közötti nyomvonalsávjáról a kormányzati döntés már megszületett, jelenleg a megvalósíthatósági tervek készülnek, ezeket aztán jóvá kell hagyni, ezt követi a területkisajátítás, a kiviteli tervek elkészítése és a finanszírozási konstrukció összeállítása. Legalább három-négy év, míg magának a pályaszakasznak a kivitelezése megkezdődhet, és legalább négy-öt év, míg befejeződik.

A kelenföldi és a ferencvárosi pályaudvarokon van a legtöbb késés, mert a tehervonatok és a személyvonatok közösen használják a pályát, miközben a két járműcsoport közlekedési dinamikája eltér egymástól.

Mintha a nyuszi és a teknősbéka versenyezne ugyanazon a pályán

– jellemzi a jelenlegi helyzetet Bíró. Míg az agglomerációs közlekedés fejlesztése a vasúti személyszállítás oldaláról helyez nyomást a dél-budapesti szakaszra, addig az ukrajnai háború, az épülő debreceni BMW-gyár, a kecskeméti bővítendő Mercedes-gyár és a néhány éven belül elkészülő Budapest–Belgrád-vasút teherforgalmi részről teszi elkerülhetetlenné a kapacitásbővítést.

László Imre, a XI. kerület DK-s polgármestere a Fővárosi Közgyűlés legutóbbi ülésén viszont a lakosság félelmeire hivatkozva épp ezt tette szóvá. Azt mondta, hogy a Déli Körvasút projekt keretében a beruházó a Hamzsabégi úti, sűrűn lakott, 1,5 kilométeres szakaszt is érintve százmilliárdokat akar elkölteni egy súlyos környezetterhelést jelentő, a teherforgalmat növelő ideiglenes megoldásra. Azt is szóvá tette, hogy az egész projekt kiemelt kormányzati beruházás, így érdemi beleszólása sem az önkormányzatnak, sem a civileknek nem volt.

A főváros vezetése támogatta a XI. kerületi törekvéseket, a kormánynál kérve, hogy a V0 előkészítését mielőbb zárja le, és keressen hozzá forrást.

Attól tartanak ugyanis, hogy ha a Déli Körvasút budapesti fejlesztése százmilliárdokat emészt fel (részleges megoldást kínálva a teherforgalom számára is), a V0-ra nem lesz majd indokolhatóan elkölthető, hasonló méretű forrás, így az sosem épül majd meg.

A V0 melletti kiállásuk nyomatékosítására ezért a közgyűlés arról is döntött, hogy a teherforgalom városból történő kivezetésének célját a Budapesti Mobilitási Tervbe is átvezetik.

Wintermantel Zsolt, a Fidesz–KDNP frakcióvezetője szerint viszont a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában maga a főpolgármester is megszavazta, egy ilyen, több évtizedes távlatra szóló fejlesztést pedig nem lehet másfél évente megváltoztatni.

A Déli Körvasút új környezetvédelmi engedélyének megszerzése érdekében a beruházó a dokumentációt júliusban nyújthatja be.”

Címlap fotó: wikipedia
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Déli Körvasút
FacebookTwitterPinterestLinkedInTumblrRedditVKWhatsAppEmail

szerkeszto

Máig rejtély, ki követte el a reneszánsz Itália legbotrányosabb gyilkosságát
Egy kiállítás képei
Related posts
  • Related posts
  • More from author
Belföld

Ennyivel drágul a cigaretta a jövedéki adó emelése után

2023.06.08.0
Életmód

A világ legrégebbi sírját még csak nem is emberek ásták

2023.06.08.0
Életmód

Kijev 2022 óta készült a kahovkai gát felrobbantására – Washington Post

2023.06.08.0
Load more
Read also
Hetilap

Itt A Szabadság!

2023.06.09.0
Mi-Ti

Elnök asszony, nem áll ki egész Magyarország Ukrajna területi integritása mellett!

2023.06.09.0
Mi-Ti

Zelenszkij Magyarország ellensége, nem barátja!

2023.06.09.0
Mi-Ti

Sojgu: Visszavertük az ukránokat!

2023.06.09.0
Mi-Ti

Pressman-vacsora: hányingerünk van!

2023.06.09.0
Belföld

Ennyivel drágul a cigaretta a jövedéki adó emelése után

2023.06.08.0
Load more
Hetilap

Itt A Szabadság!

2023.06.09.0
Mi-Ti

Elnök asszony, nem áll ki egész Magyarország Ukrajna területi integritása mellett!

2023.06.09.0
Mi-Ti

Zelenszkij Magyarország ellensége, nem barátja!

2023.06.09.0
Mi-Ti

Sojgu: Visszavertük az ukránokat!

2023.06.09.0
Mi-Ti

Pressman-vacsora: hányingerünk van!

2023.06.09.0
Belföld

Ennyivel drágul a cigaretta a jövedéki adó emelése után

2023.06.08.0
Életmód

A világ legrégebbi sírját még csak nem is emberek ásták

2023.06.08.0
Életmód

Kijev 2022 óta készült a kahovkai gát felrobbantására – Washington Post

2023.06.08.0
Életmód

Kényszerleszállást hajtott végre egy gép Oroszországban

2023.06.08.0
Életmód

Egyszerre volt futballisten és a világ legnagyobb gyökere

2023.06.08.0

    # TRENDING

    OroszországUkrajnaháborúNATOKínaUSAMagyarországEUThürmer GyulaMunkáspártOrbán ViktorBelaruszNémetországVlagyimir PutyinSzijjártó PéterZelenszkijLengyelországJoe BidenOrbánHszi Csin-ping
    © 2022 Kovács István
    • Impresszum
    • Kapcsolat
    • Támogatás
    • Adatvédelem

    A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

    Részletek

    A sütikre vonatkozó irányelvről itt olvashat

    GDPR logo
    1046.hu  GDPR Cookie Compliance
    Adatvédelmi áttekintés

    Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

    A honlapunkon tett látogatások során egy vagy több cookie - apró információcsomag, amelyet a szerver küld a böngészőnek, majd a böngésző visszaküld a szervernek minden, a szerver felé irányított kérés alkalmával – kerül küldésre a honlapot meglátogató személy számítógépére, amely(ek) révén annak böngészője egyedileg azonosítható lesz, amennyiben ehhez a honlapot meglátogató személy világos és egyértelmű tájékoztatást követően kifejezett (aktív) hozzájárulását adta a honlap további böngészésére irányuló magatartásával.

    Részletes adatvédelmi tájékoztató elolvasásához kattintson ide

    Feltétlenül szükséges sütik

    A szükséges sütik nélkülözhetetlenek a webhely megfelelő működéséhez. Ez a kategória csak azokat a sütiket tartalmazza, amelyek biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit. Ezek a sütik nem tárolnak semmilyen személyes információt. A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

    Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.

    Teljesítményt biztosító sütik

    Állandó vagy ideiglenes sütik

    Weboldal „ideiglenes sütiket” (session/munkamenet sütik) és „állandó sütiket” is használ. Az ideiglenes sütik addig maradnak a számítógépeden, amíg el nem hagyod a weboldalt. Az állandó sütik hosszabb ideig (a böngésző beállításától függően), vagy egészen addig maradnak az eszközön, ameddig azokat manuálisan nem törlik.

    Munkamenet (session) sütik

    Ideiglenes süti, csak az aktuális látogatás ideje alatt, a munkamenet végével, valamint a böngésző bezárásával automatikusan törlődnek a számítógépről. Ezek nélkülözhetetlenek a weboldalon történő navigáláshoz és a weboldal üzemszerű működéséhez. A munkamenet sütik semmilyen esetben sem gyűjtenek olyan információkat, amellyel azonosítani lehetne a felhasználót.

    Teljesítményt biztosító sütik (analitika)

    A Google Analytics sütik segítségével információt gyűjtünk látogatóink viselkedéséről és jellemzőiről. Ez segít számunkra, hogy a későbbiekben még átláthatóbbá, könnyebben használhatóvá tegyük a weboldalt. E sütik nem képesek személy szerint beazonosítani az oldalra látogatót, például nem rögzít a nevet és email címet, az adatokat összesítve és névtelenül tárolják. Az IP címet is csak részben rögzítik.

    A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

    Kiegészítő sütik

    Célzó vagy reklám sütik

    Azzal kapcsolatban gyűjtenek információkat, hogy milyen témák, tartalmak érdeklik a honlapra érkező látogatót. E sütik segítségével mérhető a kampányok hatékonysága is és segítenek, hogy a későbbiekben releváns hirdetések jelenjenek meg. A célzó és reklám sütik nem tudják beazonosítani, nem gyűjtenek a beazonosításhoz szükséges személyes információkat.

    Használatot elősegítő, ún. funkcionális sütik

    Segítségükkel megjegyezhetjük honlapunkkal kapcsolatos döntéseit (pl.: űrlapokon megadott adatokat stb.). Ezek a sütik kizárólag a meglátogatott weboldalon követik nyomon a tevékenységedet, más honlapokon nem. Ezen sütik tárolhatnak személyes azonosító adatokat, amelyek megadásra kerültek a weboldalon, mint név, e-mail cím.

    Harmadik féltől származó sütik

    Előfordulhat, hogy harmadik féltől származó külső webes szolgáltatásokat veszünk igénybe a weboldalon. Ebben az esetben a sütik tárolását nem mi felügyeljük, nincs ráhatásunk arra, hogy ezek a külső szolgáltatók milyen információkat gyűjtenek.

    A feltétlenül szükséges sütiket mindenkor engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

    COOKIEK (sütik) KEZELÉSE

    A honlapunkon tett látogatások során egy vagy több cookie - apró információcsomag, amelyet a szerver küld a böngészőnek, majd a böngésző visszaküld a szervernek minden, a szerver felé irányított kérés alkalmával – kerül küldésre a honlapot meglátogató személy számítógépére, amely(ek) révén annak böngészője egyedileg azonosítható lesz, amennyiben ehhez a honlapot meglátogató személy világos és egyértelmű tájékoztatást követően kifejezett (aktív) hozzájárulását adta a honlap további böngészésére irányuló magatartásával.

    Állandó vagy ideiglenes sütik

    Weboldal „ideiglenes sütiket” (session/munkamenet sütik) és „állandó sütiket” is használ. Az ideiglenes sütik addig maradnak a számítógépeden, amíg el nem hagyod a weboldalt. Az állandó sütik hosszabb ideig (a böngésző beállításától függően), vagy egészen addig maradnak az eszközön, ameddig azokat manuálisan nem törlik.

    Munkamenet (session) sütik

    Ideiglenes süti, csak az aktuális látogatás ideje alatt, a munkamenet végével, valamint a böngésző bezárásával automatikusan törlődnek a számítógépről. Ezek nélkülözhetetlenek a weboldalon történő navigáláshoz és a weboldal üzemszerű működéséhez. A munkamenet sütik semmilyen esetben sem gyűjtenek olyan információkat, amellyel azonosítani lehetne a felhasználót.

    Teljesítményt biztosító sütik (analitika)

    A Google Analytics sütik segítségével információt gyűjtünk látogatóink viselkedéséről és jellemzőiről. Ez segít számunkra, hogy a későbbiekben még átláthatóbbá, könnyebben használhatóvá tegyük a weboldalt. E sütik nem képesek személy szerint beazonosítani az oldalra látogatót, például nem rögzít a nevet és email címet, az adatokat összesítve és névtelenül tárolják. Az IP címet is csak részben rögzítik.

    Célzó vagy reklám sütik

    Azzal kapcsolatban gyűjtenek információkat, hogy milyen témák, tartalmak érdeklik a honlapra érkező látogatót. E sütik segítségével mérhető a kampányok hatékonysága is és segítenek, hogy a későbbiekben releváns hirdetések jelenjenek meg. A célzó és reklám sütik nem tudják beazonosítani, nem gyűjtenek a beazonosításhoz szükséges személyes információkat.

    Használatot elősegítő, ún. funkcionális sütik

    Segítségükkel megjegyezhetjük honlapunkkal kapcsolatos döntéseit (pl.: űrlapokon megadott adatokat stb.). Ezek a sütik kizárólag a meglátogatott weboldalon követik nyomon a tevékenységedet, más honlapokon nem. Ezen sütik tárolhatnak személyes azonosító adatokat, amelyek megadásra kerültek a weboldalon, mint név, e-mail cím.

    Harmadik féltől származó sütik

    Előfordulhat, hogy harmadik féltől származó külső webes szolgáltatásokat veszünk igénybe a weboldalon. Ebben az esetben a sütik tárolását nem mi felügyeljük, nincs ráhatásunk arra, hogy ezek a külső szolgáltatók milyen információkat gyűjtenek.

    Böngésző beállítása

    Böngészőben lehetőség van a sütik beállításait megváltoztatni, kezelni. A legtöbb böngészőnél alapbeállítás, hogy a sütiket automatikusan elfogadja, de ez később módosítható.

    Az alábbi linkeken segítséget talál a sütik beállításához:

    • Google Chrome (https://support.google.com/accounts/answer/61416?hl=hu)
    • Firefox (https://support.mozilla.org/hu/kb/sutik-informacio-amelyet-weboldalak-tarolnak-szami?redirectlocale=hu&redirectslug=S%C3%BCtik+kezel%C3%A9se)
    • Microsoft Internet Explorer (https://support.microsoft.com/hu-hu/search?query=cookiek)

    Habár a sütiket le is tilthatja vagy korlátozhatja, kérjük, megfontoltan járjon el ezzel kapcsolatban, hiszen weboldal problémamentes működéséhez elengedhetetlen a sütik használata, így azok tiltása hatással lehet a weboldal használhatóságára, bizonyos funkciók működésére.

    Az adatkezelés célja: Az informatikai rendszer technikai fejlesztése, a szolgáltatás működésének ellenőrzése és statisztika készítése. Visszaélések esetén a látogatók internet szolgáltatójával és a hatóságokkal együttműködve az adatok felhasználhatók a visszaélések forrásának megállapítására is.

    Az adatkezelés jogalapja: Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 13/A. § (3) bekezdése alapján a szolgáltatás nyújtásának feltétele.