„Carlos Sainz az üzemanyagrendszer szivárgása miatt rajthoz sem állt a 2023-as Forma-1-es Katari Nagydíjon, amelyen egyébként is csak a 12. helyről rajtolhatott volna a rossz pénteki időmérős eredménye után.
A hibát csak azután azonosították a Ferrari szerelői, hogy teletankolták az SF-23-at a rajtrácsra vezető kör előtt. A Motorsport.com olasz kiadásának értesülései szerint a garázsban azonnal ellenőrizték az üzemanyagrendszer összes csövét és csatlakozását, miután leszívták az üzemanyagot a tankból.
Miután nem találtak hibát, és másodjára is megtankolták az autót, a szivárgás megint jelentkezett, így azonosították azt, hogy a probléma valóban az üzemanyagtankkal van.
A versenyt a pitwallról követő Sainz a futam leintése után elismerte, hogy a hétvége alatt a verseny előtti pontig egyszer sem tankolták tele az autóját, ezért kerülte el a figyelmüket a probléma.
Frederic Vasseur csapatfőnök először a katari magas kerékvetőkre gyanakodott, de a Motorsport.com olasz kiadásának értesülései szerint már ezt az elméletet elvetették a Ferrarinál, és most azt vizsgálják, hogy gyártási hiba vagy sérülés okozta-e Sainz kiesését.
A Ferrari azonban nem várja meg a vizsgálat eredményét, és Austinban már egy teljesen új üzemanyagtankot fog szerelni Sainz autójába. Szüksége is van a Ferrarinak arra, hogy mindkét pilótájuk pontot szerezzen, ha le akarják dolgozni a 28 pontos hátrányukat a Mercedeshez képest a konstruktőri bajnokságban.”
Címlap fotó: © Sam Bloxham / Motorsport Images
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.