„A Orosz hadsereg új adag fő harckocsikat, a T-80BVM-eket kapott, melyeket frissítettek a mai harci kihívásoknak való megfelelés érdekében.
Az Omsk Transportgépgyártó üzemben gyártották ezeket a harckocsikat, melyek jelentős technológiai és biztonsági előrelépést jelentenek az orosz csapatok számára.
Az újított T-80BVM harckocsik erősített dinamikus védelmet kaptak, ami jelentősen növeli a legénység biztonságát. Ezen felül ezek a harckocsik rendelkeznek egy extra tetővédelmi modullal, melyet “cope cage“-nek neveznek, ezáltal még ellenállóbbá téve őket harci helyzetekben.
A nagy teljesítményű gázturbinás motorral hajtott T-80BVM harckocsik magas teljesítményt és manőverezőképességet nyújtanak nagy sebességek mellett, megfelelve a modern katonai műveletek követelményeinek és bizonyítva megbízhatóságukat különböző éghajlati viszonyok között.
Ez a modernizált változat az T-80BV fő harckocsiból kifejezetten nagy mobilitással és alkalmazkodóképességgel rendelkezik, és képes különböző harci környezetekben, városi környezetektől vidéki tájakig alkalmazkodni.
A 125 mm-es 2A46M-4 löveget használva a T-80BVM széles választékú lőszerrel rendelkezik, beleértve a stabilizált, szárnyas lövedékekkel ellátott elhajítósabot lövedékeket (APFSDS), a páncéltörő magasrobbanású lőszereket (HEAT) és a magasrobbanású törmelék lőszereket (HE-FRAG).
A másodlagos fegyverzetük tartalmaz egy 7,62 mm-es PKT koaxiális géppuskát és egy tetőre szerelt 12,7 mm-es NSVT légvédelmi géppuskát. Emellett ezeknek a harckocsiknak nyolc füstgránátvetőjük van, stratégiailag elhelyezve, hogy füstfüggönyt hozzanak létre és elrejtsék pozíciójukat a harc közben, extra védelmet és álcázást biztosítva.
Fontos megjegyezni, hogy az orosz hadsereg 2024 februárja óta jelentős veszteségeket szenvedett el, mintegy 120 T-80BVM harckocsit, a Ukrajnában zajló harcok során.
Ez aláhúzza ezeknek az új harckocsiknak a stratégiai fontosságát, és az orosz fegyveres erők folyamatos modernizálásának és megerősítésének szükségességét a felmerülő kihívások kezelése érdekében.”
Címlap fotó: © Technológia: Carro e Motos
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.