„Nos, a következő generációnk egy alacsonyabb költségű jármű lesz. Azt is szeretnénk, hogy nagyon is az autonómiára összpontosítson – jelentette be Elon Musk csütörtökön a berlini Bosch Connected World konferencián. A Tesla vezére szerint tényleg eljutunk arra a pontra, amikor az autó már képes önmagát vezetni, és jön az új Roadster is, ami állítása szerint egy másodperc alatt gyorsul százra.
Elon Musk szerint egyre közelebb kerülünk a teljesen önvezető autóhoz. A Tesla vezére ahhoz hasonlította az önvezetést, mint amikor az ember a szemén keresztül lát és a biológiai neurális hálózata parancsot ad a testrészeinek a vezetéshez. Ehhez hasonló, amikor az önvezető rendszer a kamerákkal lát, és a digitális neurális hálózatával parancsokat ad az autónak vezetés közben. Azt is elárulta, hogy mi vár ránk, ha sikerül az önvezetést megvalósítani:
A heti 168 órából átlagosan 10 órát használjuk a személygépkocsikat, azonban amikor elérjük azt a pontot, hogy már autonóm lesz, akkor úgy gondolom, hogy valószínűleg az órák egyharmadát használnánk erre, mert olyan lenne, mint egy taxi
– fejtette ki Musk a berlini Bosch Connected World konferencián, hogyan töltenénk heti 50-60 órát az autóban. A cégvezér hangsúlyozta, hogy nem látott még a mesterséges intelligenciához fogható technológiát. Annál is inkább, mivel állítása szerint a mesterséges intelligenciával rendelkező eszközök száma hathavonta tízszeresére ugrik.
Csak győzzük tartani a tempót!
Musk szerint nagy kihívás lesz a megnövekedett teljesítményt erőforrásokkal lekövetni. Ilyen erőforrások például a chipek. Musk szerint ezért is lehet, hogy az Nvidia piaci tőkéje gigantikusra nőtt, mert jelenleg ők rendelkeznek a legjobb neurális hálózati chipekkel, amelyekre hatalmas az igény. Ezen felül abban sem biztos, hogy egyáltalán lesz elég áram a megnövekedett kapacitásokhoz. Ugyanis az elektromos autók térnyerésével szükség van az elektromos töltőhálózat bővítésére, így áramra is.
Valójában az elektromos autók és a mesterséges intelligencia egyidejűleg növekszik, és mindkettőnek áramra van szüksége, és nyilvánvalóan mindkettőnek transzformátorokra is
– magyarázta Musk. A világ leggazdagabb embere arról is beszélt, hogy az ipari robotokon kívül megjelentek a humanoid robotok is, amelyek szinte mindenre képesek lesznek, amire egy ember is, és nagyon reméli, hogy „kedvesek lesznek hozzánk”.
Érkeznek az olcsóbb Teslák
Pozitívumot is lát az olyan technológiák fejlődésében, mint a nagy nyelvi modellek, vagy ahogy sokan nevezik: chatbotok és az automatizáció. Szerinte ugyanis a termelékenység drámaian megugrik, legyen szó akár kétkezi munkáról, akár az ellátási láncok logisztikájáról.
Az egyik legnagyobb technológiai forradalom küszöbén állunk, ami valaha is létezett
– mondta Musk, hozzátéve, hogy a „legérdekesebb időket éljük”. Arról is beszélt, hogy korábban depressziót érzett amiatt, hogy a robotok átvehetik felettünk az uralmat, de az a gondolat is bántotta, hogy haszontalanná válhatunk a mesterséges intelligencia mellett.
Feltettem magamnak a kérdést, hogy szeretném-e megélni az AI-apokalipszist vagy sem? Azt hiszem, inkább szeretném látni
– fogalmazott. Az esemény moderátora felvetette, hogy egy átlagos európai embernek 20-25 ezer eurója van egy autóra, és ezt a problémát hogyan célozza meg a cégvezér.
Nos, a következő generációnk egy alacsonyabb költségű jármű lesz. Azt szeretnénk, hogy nagyon is az autonómiára összpontosítson. Tényleg eljutunk arra a pontra, amikor az autó már képes önmagát vezetni
– jelentette be Elon Musk. „Ahogy a mesterséges intelligencia egyre jobb, úgy érzem, hogy a vezetés egészen emberi módon történik, csak úgy gondolkodik, ahogyan azt egy számítógéptől elvárnánk.” Hozzátette, hogy ez már nem olyan, mint amikor a táncoló robotokról egyből lerí, hogy nem emberiek, ugyanis „sima és jó érzés” lesz, ahogy ezek az autók önmagukat vezetik. Az új Tesla Roadster modellről elárulta, hogy egy másodperc alatt képes lesz nulláról száz kilométer/órára gyorsulni. Ezt egyébként tegnap a Twitteren is bejelentette a Tesla-vezér.”
Címlap fotó: Elon Musk 2024. január 22-én. Fotó: Bartosz Siedlik / AFP
Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.