„A karácsony előtti hetek a hazai játékpiac legforgalmasabb időszakát jelentik, hiszen ekkor realizálódik az éves forgalom csaknem fele. A családok ebben az időszakban a játékokra költik a legtöbb pénzt.
A Regio Játék adatai szerint az ünnepi szezonban az átlagos online vásárlói kosárérték 16 000 forint körül alakul, míg az áruházakban ez az összeg 12 000 forint. Gyaraki Dávid, a cég ügyvezető-helyettese szerint a webáruházuk forgalma novemberben már ötszörösére ugrik egy átlagos hónaphoz képest, míg az üzleteikben a Mikulás után kezdődik az igazi roham. Decemberben 4,5-szer annyi vásárlót szolgálnak ki, mint az év többi részében.
Bátran költünk a játékokra
Az ünnepi vásárlásra készülő családok jelentős része anyagi tudatossággal tervez, mivel a karácsonyi kiadások kétharmadát az ajándékok teszik ki, amelyekre átlagosan 10-15 ezer forintot költenek. A kutatások szerint a legnépszerűbb ajándékok között évek óta a társasjátékok vezetnek, amelyeket a Lego, kreatív és fejlesztő játékok, valamint a járművek követnek. A kooperatív és családi társasjátékok különösen keresettek, hiszen ezek a közös stratégiát és együttműködést igénylik, miközben generációkat hoznak össze. Gyaraki Dávid úgy fogalmazott: – a társasok idén is az élen végeznek. A csapatmunkát igénylő játékok mellett a legkisebbek számára is egyre több biztonságos, strapabíró jármű érhető el, amelyek nagy népszerűségnek örvendenek.
Kezdünk kényelmesedni
A vásárlási szokások átalakulását jól tükrözi az online platformok növekvő szerepe. Hiába találni a cég pécsi boltjában rengeteg embert, a vásárlók 58 százaléka már az online vásárlást részesíti előnyben az árak könnyű összehasonlíthatósága, a széles kínálat és a kényelem miatt. Az online vásárlók elsősorban a gyors szállítást és a rugalmas átvételi lehetőségeket keresik, például a csomagautomatás megoldásokat. Az áruházakhoz hűséges vásárlók viszont a személyes tanácsadást és a termékek kézzelfoghatóságát értékelik.
Egyre nagyobb szerepet kapnak a fenntartható és interaktív játékok is, amelyek támogatják a tudatos életmódot. Az újrahasznosított anyagokból készült termékek és a digitális funkciókkal kiegészített hagyományos játékok új élményeket kínálnak. A gyártók kreatívan ötvözik a klasszikus játékokat a modern technológiával, ami tovább növeli a vásárlók érdeklődését a fenntarthatóság és az innováció iránt. A bolt karácsonyi toplistáját színes és kreatív játékok uralják. A klasszikus diavetítő mellett a LEGO Classic és a Geomag mágneses építőkészletek a gyerekek fantáziáját ösztönzik. Az interaktív élményt keresők számára a Disco Tacsi és a Gabi babaháza izgalmas szórakozást nyújtanak, míg a társasjátékok, mint az UNO No Mercy és a Bacon Parti, az egész család számára garantáltan vidám pillanatokat hoznak.”
Fotó: MW
Eredeti írás: JUSZTIN LEVENTE