
Veszélyes közlekedés: elkészült a baleseti gócpont-elemzés, mutatjuk a részleteket!
„Egyes hazai utakon az átlagosnál jóval több a baleset, nem véletlenül hívják őket halálutaknak. Elkészült az idei baleseti gócpont-elemzés, mutatjuk a részleteket!
Szinte nem múlik el nap, hogy ne történne közlekedési baleset egyes útszakaszokon, elkészült az idei baleseti gócpont-elemzés, melyből kiderül, hol mennyi baleset történik.
Veszélyes közlekedés: elkészült a baleseti gócpont-elemzés, mutatjuk a részleteket!
– Elkészült a 2025-ös – saját kezelésében lévő országos közúthálózati elemekre vonatkozó – baleseti gócpont-elemzésünk, íme a három legérintettebb helyszín az előzetes adatok alapján – közölte közösségi oldalán a Magyar Közút Zrt.
Az alábbi három útszakasz szerepel az élmezőnyben:
1. Martfű (Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, 442-es főút, 14+800 km szelvény)
9 baleset, ebből 2 halálos kimenetelű.
A súlyozott balesetszám alapján az országos lista élére került.
2. Sárkeresztes (Fejér vármegye, 81-es főút, 9+387 km szelvény)
12 személyi sérüléses baleset három év alatt.
A magas esetszám mellett jelentős a balesetsűrűség is.
3. Pinnye–Fertőhomok (Győr-Moson-Sopron vármegye, 85-ös főút, 62+794 km szelvény)
8 baleset, ebből 6 súlyos sérüléssel járó.
Az egyik legsűrűbb baleseti koncentráció az országos listán, magas súlyozott sűrűségi értékkel.
A részletes elemzés célja, hogy azonosítsák azokat az útszakaszokat, ahol közlekedésbiztonsági beavatkozásra lehet szükség – hozzájárulva ezzel a balesetek megelőzéséhez és egy biztonságosabb közlekedési környezet kialakításához.
Nincs baleseti góc Somogyban
- A Somogy Vármegyei Rendőr-főkapitányság (SVRFK) illetékességi területén baleseti gócpontok nem alakultak ki – közölte kérdésünkre a főkapitányság sajtószolgálata. Ennek megőrzésén dolgozva a közlekedési szakemberek a baleseti helyzet alakulását folyamatosan monitorozzák. Azokon az útszakaszokon, ahol rövidebb idő alatt több baleset is történik aktívan, a közúti ellenőrzések fokozásával is beavatkoznak.
- A vezető baleseti ok a gyorshajtás, amelyet az elsőbbségi szabályok, valamint az irányváltoztatás szabályainak megsértése követ.
- Jelentős arányt képvisel továbbá az ittas járművezetés is, ötödik tényezőként pedig mindenképp ki kell emelni, hogy a balesetek kimenetelére a biztonsági öv használatának elmulasztása drasztikus hatással van.
Ennek ellenére Somogyot sem kerülik el a tragédiák
Az idei év rögtön halálos balesettel indult Somogyban: szilveszter éjszakáján Somogyzsitfán egy beton hídfejnek ütközött egy autó. A következő tragédiára sem kellett sokat várni: a 7-es főúton egy balatonszárszói gyalogos átjáróban halálra gázoltak egy 22 éves férfit.
A 7-es főút dél balatoni szakaszát sokáig olyan útnak tartották, ahol sok baleset történik, főként a nyári nagy forgalomban. Néhány éve került csak le a halálutak listájáról.”
Fotó: sonline.hu
Eredeti írás: HARSÁNYI MIKLÓS