
Illusztráció Fotó: Kurucz Árpád
„Hoppá
Miközben a menetrendszerinti járatoknak egy időre biztosan befellegzett, addig egy újabb, grandiózus hasznosítási elképzelés merült fel a pécsi légikikötő kapcsán. A reptér nagyot léphet.
Sajtóhírek szerint keresik hazánk második új teherforgalmi légikikötőjének helyszínét, és Sármellék, Kecskemét, Debrecen, vagy éppen a főváros környéki repülőterek mellett a pécsi reptér neve is felmerült. Azért lenne szükség a Ferihegyi bázison kívül egy második országos cargobázisra, mert az gyakorlatilag betelt, bővítése rendkívül korlátozott. Egyelőre mindez bizonytalan, az Index.hu értesülései szerint is egyelőre annyi bizonyos, hogy a kormány az új reptérre vonatkozó koncessziós pályázatot pár hónapon belül kiírja. Ugyanakkor Pécs hátrányai között egyfajta logisztikai elszigeteltségét emeli ki a fővárosi lap, ám e téren az elmúlt években számos változás történt és történni fog.

Forrás: MW
Rengeteg közlekedési fejlesztés…
Pécstől nem messze, Mohácson épül ugyanis nemzetközi kikötő, amely autópályán elérhető már. Ráadásul 80 milliárd forintot biztosít a kormány a mohácsi Duna-híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat fejlesztésére is. Ezzel pedig kelet felé nyílik meg az út, közelebb hozva az alföldi térséget is, többek között Szegedet, ahol órási autógyárat épít az BYD, a világ legnagyobb elektromos autógyára. Pécstől nyugatra, Barcs felé pedig már előkészítés alatt van az M60-as autópálya folytatása Szigetvár felé, ahogyan Szigetvár és Kaposvár közötti gyorsforgalmi úté is. Ráadásul a baranyai vármegyeszékhely mellett éppen most alakítanak ki egy 600 hektáros ipari parkot, ahova gépipari, autóipari beruházók érkezhetnek, az UniNext Innovációs Program részeként megvalósuló létesítmény a térségre is hatalmas hatással lehet.
2021-ben az állam többségi tulajdont szerzett a repülőteret üzemeltető gazdasági társaságokban, miután közel egymilliárdért megvásárolta a pécsi önkormányzat tulajdonrészének egy részét. Akkor kimondatlanul a Paksi Atomerőmű bővítése is belejátszhatott a vásárlásba, hiszen ezt az építkezést is tudná szolgálni de az orosz-ukrán háború ennek a fejlesztésnek is betett. Tavaly ugyan elindultak a menetrendszerinti járatok Pécsről, de valójában ez szinte csak kampánycélokat szolgált.
Csizmadia Péter, a Fidesz-KDNP városházi frakciójának a vezetője azt mondta, hogy mindenképpen komoly lépést jelentene Pécs és a térség számára, ha a pécsi repülőtér fejlesztése megtörténne, az áruszállítás mellett pedig lehetne erősíteni a személyforgalmat is, hogy ne csak ideiglenesen legyenek légi járatok a városból.
Hangosabb lehet a reptér
Mindenesetre amennyiben megnövekedik a pécsi légiforgalom, az zajhatásában is érezhető lesz. Már most is vannak olyanok, akik ugyan Pécs reptértől távolabb eső részein élnek, például Patacson, de tartanak attól, hogy így is jelentős zajhatásnak lesznek kitéve.”
Eredeti írás: BAMA.HU