Illusztráció - IKÉ
„Van még hova!
Elmaradt ugyan a sztrájk, mert a sofőrök végül elengedték a követelésük egy részét. A pécsi önkormányzat pedig másra mutogat, és visszavesz a buszos színvonalból.
Az elmúlt hetekben a pécsi tömegközlekedési dolgozók igényeivel is meg kell küzdenie a városvezetésnek, ami azért volt kritikus, mert a város lakóinak jó része használja nap mint nap a buszokat. Az elmúlt években azonban a sofőrök elvándorlása, a konkurens Volánbusznál tapasztalható magasabb alapbér miatt kritikus helyzet alakult ki, de a teljes leállást a szakszervezet által folyamatosan kiharcolt béremelésekkel lehetett elkerülni. Idén újabb 9,5 százalékos béremelést fogadott el az önkormányzat, ám ebből csak 6 százalékot adtak meg. A 3,5 százalék teljesítését időben eltolták. Emiatt a nyár végére, az ősz első napjára sztrájkot hirdetett meg a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ), de lehetőséget adott arra, hogy a határozatlan idejű munkabeszüntetést akkor tartják meg, ha a kollektív munkaügyi vita nem vezet eredményre – a kompromisszum megszületett.
Raposa Gábor, a SZAKSZ pécsi vezetője lapunknak megerősítette, hogy megegyeztek az Tüke Busz Zrt. vezetőivel és aláírták a megállapodást.
E szerint pedig nem az egész évre kapják meg a 9,5 százalékos emelést, hanem júliustól kezdődően, az első félévben marad a 6 százalék.
Jöhet az újabb járatcsökkentés a buszos cégnél
Csakhogy az önkormányzati cég közlése szerint
több külön forrást az önkormányzat így nem tud biztosítani a közlekedési vállalat számára, viszont nyitott rá, hogy bizonyos mértékig csökkentse szolgáltatási igényét.
Erről több városházi forrásunk úgy vélekedett, hogy az önkormányzat szolgáltatási igényének a csökkentése a járatok számának az újabb csökkentését, kevesebb busz közlekedtetését jelenti.
Mint ismert, Pécsen már így is évek óta „megerősített nyári menetrend” van életben, a szolgáltatás újabb színvonalcsökkenése pedig komoly kérdéseket vet fel.
Díjemelés díjemelés hátán
A pécsi önkormányzat gyorsan videós-propaganda offenzívába kezdett azt követően, hogy durva áremelésekkel aranyozzák be a pécsiek őszét. A baloldali beidegződés alapján a szociális területen emeltek, a parkolási díjakat 56 százalékkal megemelték, a bérletek- és jegyek árait is feljebb tornázták október elsejével. A Tisza Párt adóemelési ötletelésének a kiszivárgásával szinte egy időben került sor mindezekre, bár hátra van még a temetkezési díjak drasztikus emelése, amit egyelőre még nem mertek meglépni. A pécsi baloldali városvezetés nyáron kezdeményezte azt, hogy egy másfél milliárdos hitel igénybevételével kerülje el a csődhelyzetet, ami éppen azt követően állt elő, hogy a Magyar Államkincstár szakemberei elhagyták a városházát, így az erős külső szakmai kontroll eltűnt. Mivel a hitelt az év végéig kell visszafizetni, ezért a baloldalt sürgeti az idő, és minden fillérre szüksége van.”
Eredeti írás: BÓKA MÁTÉ CIPRIÁN
