"A Stadler Magyarországon nemcsak fontos munkaadó, hanem a hazai vasúti közlekedés egyik meghatározó szereplője is."
„Fontos mérföldkövéhez érkezett a Stadler szolnoki üzeme: októberben leszállították a 6000. kocsiszekrényt. A 2009 óta működő gyár mára a Stadler Csoport legnagyobb kocsiszekrénygyártó központjává vált Közép- és Kelet-Európában, és kulcsszerepet tölt be nemzetközi gyártási és beszállítói hálózatban.
Tizenöt év alatt regionális ipari központtá vált
A Stadler szolnoki üzemének óriási fejlődésen ment keresztül, az eredetileg évi 200 kocsiszekrény előállítására és 200 munkavállaló foglalkoztatására tervezett gyár mára a közép- és kelet-európai régió egyik legmodernebb vasúti járműgyártó létesítményévé vált.
A cég eddig összesen 200 millió eurót fektetett be a szolnoki üzembe, amely folyamatos technológiai fejlesztéseken ment keresztül. A legutóbbi bővítéseknek köszönhetően 2024 végén elindult az emeletes kocsiszekrények gyártása is, amely új munkahelyeket teremtett és tovább erősítette a gyár stratégiai szerepét a Stadler globális hálózatában.
A szolnoki üzem magyar szakértelemmel készült kocsiszekrényei ma már 14 országban közlekednek – többek között az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Spanyolországban, Olaszországban, Norvégiában, Németországban és Hollandiában.

Új fejezet kezdődik a GYSEV InterCity motorvonatokkal
A 6000. kocsiszekrény legyártása nemcsak egy termelési csúcspont, hanem egy új korszak kezdete is, ugyanis a következő ezres ciklusban a szolnoki üzem gyártja majd a magyar piacra készülő GYSEV FLIRT InterCity motorvonatok kocsiszekrényeit.
Az ötrészes, kétáramnemű járművek Magyarországon és Ausztriában is közlekedhetnek majd. Az első szerelvények várhatóan 2027 utolsó negyedévében érkeznek, a teljes flotta 2028 elejére állhat forgalomba. A megrendelés különös jelentőségű, hiszen Magyarországon utoljára három évtizede szereztek be új InterCity motorvonatokat.
A Stadler meghatározó szereplője a magyar vasúti közlekedésnek
A Stadler Magyarországon nemcsak fontos munkaadó, hanem a hazai vasúti közlekedés egyik meghatározó szereplője is. A MÁV és a GYSEV jelenleg 143 FLIRT és 40 KISS motorvonatot, valamint 12 Citylink vasútvillamost üzemeltet. Ezek a járművek évente mintegy 35 millió kilométert tesznek meg, ami a MÁV teljes éves futásteljesítményének mintegy egyharmadát jelenti.
Mindez azt is jelenti, hogy a magyar utasok közel fele ma már Stadler gyártmányú, korszerű vonatokon utazik.
Nyitókép: Stadler
Hírünk a Stadler közleménye alapján készült”
Fotó/Eredeti írás: Magyar Vasút Online
