Fotóillusztráció: sonline.hu
„Vannak akik szeretik feszegetni a határokat, és nem csak a vezetésnél. Ha felvillan az üzemanyag szintjelző melletti kis lámpácska, sokan nem a tankolás felé veszik az irányt, hanem még húzzák egy kicsit. De vajon meddig lehetséges ez?
Amikor felvillan az üzemanyag szintjelző fénye, akkor általában az autós közösség két részre oszlik. Van aki egyből irányba veszi a benzin kutat és van aki még feszegeti a határokat. De vajon meddig lehet ezeket a határokat feszegetni? Mikor fogy ki teljesen az üzemanyag?

Ha felvillan az üzemanyag szintjelző…
A kérdésre a válasz nem teljesen egyértelmű. Minden autó esetében más és más ez az érték. A figyelmeztető jelzés akkor villan fel, amikor a szintjelző a tartalék üzemanyag mennyiséget érinti. Ez a mennyiség, autó típustól függően változik, de általában a tartály 10-15% szokott lenni. Általában a tank mérete és a tartalék üzemanyag közelítő értéke benne szokott lenni az autónk kézikönyvében. Ha mondjuk a tankunk 50 literes, akkor ez az érték, ha egy 10%-os tartalékkal számolunk, akkor 5 litert jelent. Számoljunk egy átlagos 6 literes fogyasztással, így a megtehető kilóméterek száma körülbelül 60-80 kilóméter közötti tartalék. Persze ez a távolság függ az autó pillanatnyi fogyasztásától, a sebességtől és a vezetési stílusunktól.

Súlyos költséget jelent, ha ki fogy az üzemanyag
Ne várjunk amíg ki fogy az üzemanyag teljesen, mert elsőre nem is gondolnánk, de komoly költségeket okozhat ez nekünk. – A dízel autóknál az üzemanyag kifogyás, egy nagyon árnyalt probléma. Az újabb típusú autók esetében mindenképpen szervízre van szükség, mert ott szoftveresen szükséges légteleníteni az autókat – mondta Berencsi Árpád autószerelő. Az újabb befecskendezéssel rendelkező dízel motorok, ha üresen járnak, akkor az károsodáshoz vezethetnek – emelte ki Berencsi Árpád autószerelő. Az üzemanyagnak a rendszer hűtésében és kenésében is van szerepe, ezért nem jó ha az üzemanyag kifogy. Az idősebb autók esetében különösen veszélyes lehet a tank alján lerakódott szennyeződés, amely normál körülmények között nem mozdul meg. Amikor a szivattyú a maradék üzemanyagot próbálja felszívni, ezek az üledékek felkavarodhatnak, eltömítve ezzel az üzemanyag-ellátó rendszert vagy a szűrőt.”
Eredeti írás: MOLNÁR DÁNIEL
Fotó forrása: sonline.hu
