„Január 28-29.
A pécsi önkormányzat által fenntartott Tüke Busz Zrt. vezérigazgatója még tárgyalni sem hajlandó a szakszervezettel, mert inkább az önkormányzatra mutogat. Gyurcsány Ferenc pécsi jelöltje, Péterffy Attila polgármester erőműves barátja nemrégiben került a vállalat élére, miután az elődje sem tudta kezelni a vállalat problémáit a városvezetők tétlenkedése miatt.
Az elmúlt években megszokott csiki-csuki folytatódik a Tüke Busz Zrt.-nél, hiszen a pécsi önkormányzat által fenntartott cég vezetése a napokban elutasította a bértárgyalások megtartását, ami miatt a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) elkezdte a sztrájk szervezését, amelyet január 28-29-én tartanak meg a tervek szerint.
– A Tüke Busz vezérigazgatója, Skutnik Tibor a sztrájk előtti kötelező egyeztető tárgyalás megtartását is visszautasította, ezzel a magatartásával kikényszerítette, hogy a SZAKSZ bejelentse a munkabeszüntetést – jelentette ki az érdekképviselet elnöke Dobi István. Hozzátette: a sztrájk bejelentésével egyidejűleg a SZAKSZ kéri, hogy a vállalat a személyszállítási törvény alapján dolgozza ki a „sztrájkmenetrendet” és arról a megadott határidőn belül az utazókat is tájékoztassa.
A szervezet 25 százalékos béremelést kért volna erre az évre, de még a tárgyalások megtartására sem voltak hajlandók a vállalat részéről, hanem inkább az önkormányzatra mutogattak, mondván, majd ha lesz a városnak elfogadott költségvetése, akkor beszélhetnek erről
– érveltek a szakszervezetnél.
Dobi István egyúttal kedden arra is felszólította Skutnikot, hogy vegye komolyan a sztrájk előtti egyeztető tárgyalásban az együttműködési kötelezettségét. Ez arra utal, hogy egyenes válaszok helyet különböző jogi kibúvókkal igyekeznek a sofőrök béremelésével kapcsolatos tárgyalásokat megakadályozni.
Mivel a korábbi években elmaradt béremelések miatt a vállalatnál olyan mértékű sofőrhiány alakult ki, hogy a menetrendet is vissza kellett vágni, folyamatosan maradtak ki a járatok, ezért egy újabb elvándorlási hullám a tömegközlekedésben súlyos gondokat okozhat, több tízezer utazó pécsinek – dolgozóknak, diákoknak – teremthetnek kritikus helyzeteket a mindennapokban Péterffy Attila és barátai.
Csizmadia Péter fideszes frakcióvezető már leszögezte, amennyiben a jobboldali városvezetésnek szavaznak bizalmat a Gyurcsány-jelölt Péterffy Attilával szemben a pécsiek, akkor az azonnali hatállyal megoldandó feladatok között ott lesz a tömegközlekedési cég sofőrjeinek helyzete is.
– Jogellenesen eltávolították a korábbi szakmai vezetést a cég éléről, akik a munkaügyi pereket jogerősen meg is nyerték, és közben a vállalat igazgatóságát feltöltötték egy nyugdíjas MSZP politikussal, illetve egy autókereskedővel
– így értékelte Csizmadia Péter fideszes frakcióvezető tavaly májusban a Tüke Busznál zajló folyamatokat, amit még megfejeltek azzal, hogy a lemondott Bánkuti István helyére Skutnik került.
Az új vezér kapcsán ugyanis elmondta: – nagyon jól tudott együttműködni Péterffy Attilával akkor, amikor tüzelőanyagot kellett szállítani a pécsi hőerőműbe, de sem elméleti, sem gyakorlati tapasztalata nincs közlekedési cég vezetésében.
Skutniknak egyébként nem lehetnek anyagi problémái, hiszen a városházi barátai által megemelt fizetésének köszönhetően havonta bruttó 1,3 milliót keres, amit a városvezetés még évente 11 milliós prémiummal fejelhet meg. Az éves bruttó keresete ennek következtében 26,5 millió forint körül alakulhat.”
Fotó: IKÉ
Eredeti írás: BÓKA MÁTÉ CIPRIÁN