Különleges használt autó: ebből a perspektívából inkább hasonlít egy Lotus Espritre, mint Ferrari F355-re. Fotó: használtautó.hu
„Egy igen érdekes gépjárművet kínálnak eladásra. A szóban forgó alany egy Pontiac Fiero alapokra épült Ferrari F355 replika, amely amellett, hogy csak részben próbálja leutánozni az olasz autócsodát, igen borsos áron kínált használt autó.
A replika építéseknek igen kettős megítélése van. Vannak olyanok akik még a legaprólékosabb utánzást is elítélik, és vannak azok, akik együtt tudnak élni ezzel a jelenséggel. Az autófanatikusok körében két nagy kasztja van, az egyik a gyárival szinte teljesen megegyező, elképesztően aprólékos utánzat. Ezeket rekreációnak is szokták nevezni. Ezek a típusok olyan klasszikus autóknak a korhű másolatai, amelyekből újkorukban is rendkívül kevés példányszám készült. Nemrégiben Székesfehérváron is megfordult egy ilyen szellemben feltámasztott gép, egy Porsche 550 Spyder, melyből újkorában összesen 90 darab készült, ennek többsége pedig leginkább gyűjtőknél, vagy múzeumban pihen. A másik csoport pedig az, amikor általában nem hozzáértők próbálják nagyjából leutánozni, ezekre a használt autó piacon igen kevés érdeklődő akad, és sokszor hiába kínálják több millió forintért, sokszor a töredékéért kelnek el ezek a gépek, szemben a rekreációkkal. Jelen alanyunk is ebbe a csoportba tartozik, és ahogy az a többi ilyen Pontiac Fiero alapokra épülő Ferrari F355 replika, ez sem sikerült éppen a legjobban.
Több millió forintért árulják a kamu Ferrarit a használt autó piacon
Az eredeti Ferrari F355 a maga korában az egyik legfejlettebb, és legdrágább sportautójának számított. 1994-ben mutatták be, és az F1 változata történelmi jelentőséggel bír, ugyanis ebben volt először kormányról vezérelhető robotizált automata váltó, amelyhez hasonlót a Formula-1-ben a mai napig használnak. Mivel az autó, jelenleg használtan is átlagosan 40 millió forintot ér változattól függően, ezért sokan szerették volna leutánozni a 90-es, 2000-res években, amelyre a legolcsóbb alapot a Pontiac Fiero szolgáltatta. Az amerikaiak a Toyota MR-2 ellenfelének szánták a típust, ám hiába volt középmotoros,és 2.8 V6-os blokkal szerelt változata is, mindössze 140 lóerőt tudott kisajtolni magából amely már akkor is elképesztően elavultnak számított. Mindössze négy évig volt gyártásban, ezalatt nem fogyott annyira rosszul, 370 ezer darab talált gazdára, mára viszont ezeknek többsége elporladt, vagy hasonló Ferrari replika lett belőle, mint a pusztaszabolcsi.
Mennyibe kerül a pusztaszabolcsi Ferrari replika?
Az autót 1986-ban helyezték forgalomba, majd 1993-ban érkezett Magyarországra, a rendszámot lekérdezve kiderül, hogy 19(!) éve nem rendelkezik érvényes műszaki vizsgával, ugyanakkor 2010-ben volt eredetvizsgán. A jelenlegi tulajdonos a hirdetésben leírja, hogy a gépjármű jelenleg üzemképtelen, így leginkább projektként lehet rá tekinteni. Esztétikailag az autó leginkább arra hasonlít, mintha valaki túl sok citromtortát evett volna, a citromsárga szín gyakorlatilag végigmegy kívül-belül, csak a műszerfal felső borításán, illetve a kapaszkodókon és a kilincsen lehet találni fekete elemeket.
Ennek fejében a 3.5 millió forintos árcédula láttán nem csoda hogy nem kapkodnak érte a vevők. Összehasonlítás képp egy teljesen eredeti, kitűnő állapotban lévő eredeti példányt 4 millió forintért kínálnak.”
Fotó / Eredeti írás: feol.hu
Videó az eredeti cikk alatt.
