„16 befektetőt üldöztek el
Lapunk olvasói jelezték, hogy Péterffy Attila újabb telefonhívásokkal kezdte el riogatni a pécsieket, amelyben már szintet léptek és már a Baranya jövőjét is kockáztathatják.
A Péterffy Attila vezette baloldali városvezetés saját bevallása szerint 16 befektetőt üldözött el, miközben saját erőből alig hozott Pécsre újabb betelepülőket. A városvezetés állítólag azért küldte el a potenciális ipari befektetőket, mert állításuk szerint veszélyesek lettek volna Pécsre, csakhogy semmilyen érdemi, lényegi dokumentumot, hatásvizsgálatot nem mutattak be ezekkel kapcsolatban.
Később pedig még egy befektetőellenes önkormányzati határozatot is elfogadtak a nemzeti oldal szerint. Ezzel az lehetett a cél, hogy a Gyurcsány Ferenccel együttműködő önkormányzat kormányellenes hangulatot keltsen és ezzel korbácsolja fel a tőlük már elfordult, vagy apátiába süllyedt egykori választóikat. A kommunikációs, demagóg vonulatot az akkumulátorgyárakra vonatkozó kétségekre alapozták. Egy évvel ezelőtt pedig telefonos kampányt is indítottak, amelyben nem létező akkugyárakkal szemben indítottak riogatást.
Hírportálunk információi szerint most ezt most megfejelték, és Péterffy Attila automata telefonhívásokkal egy szintén nem létező, Pécs melletti autógyárral szembeni kiállásra buzdít burkoltan ugyan, de egyértelmű célzattal. Olvasónk szerint Péterffy nagyjából arról beszél a telefonhívásban, hogy a sajtóhírek szerint Pécstől nyugatra lévő területen autógyárat tervez építtetni a kormány, amellyel veszélyeztetik a pécsiek vizét. Két válaszadási lehetőséget kínálnak fel, de mindkettő valójában irányított válasz, és lényegében a gyárral szembeni támadást jelent, még akkor is, hogy azt sugallják, hogy a pécsieket nem lehet ebből kihagyni.
Más olvasónk egyébként azt sem értette, hogy miként volt kaphatott telefonhívást Péterffytől, hiszen nem adta meg a baloldaliaknak a telefonszámát és nem járult hozzá ahhoz sem, hogy adatait, telefonszámát átadják Péterffy kampánycsapatának.
A Pécs melletti, nyugat-baranyai fejlesztések kapcsán egyelőre csak az dőlt el, hogy a kormány egy hatalmas, egybefüggő ipari célterületet jelölt ki annak érdekében, hogy az ott létesítendő ipari parkban a még meglévő munkaerő-kapacitásnak megfelelően befektetők érkezzenek a térségbe. Úgy tudjuk, hogy a pécsi vízbázist sem érinti a terület.
Dr. Síkfői Tamás, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara elnöke azt mondta, hogy hatalmas a verseny Európában az autóipari beruházásokért, például az egyik kínai elektromos autógyár letelepedésében Szerbia, Lengyelország és Magyarország is versenyben van, de Nyugat-Európába is nagyon csábítják ezeket a befektetőket.
Az ilyen versenyben a kamara elnöke szerint minden beruházó mindent mérlegel: azt is, hogyha kérik az adott országtól, hogy a döntés előtt ne tegyenek közzé sajtóhírt a témában, és azt nem tartják be, akkor az akár a fejlesztés elmaradását is okozhatja. Ugyanez történik akkor is, hogy politikai okból az adott gyár körül a lakossági indulatokat felkorbácsolják akár jogos, akár mondvacsinált okból.
– A rendszerváltás előtt Baranya a negyedik legfejlettebb megye volt, ahonnan visszacsúsztunk az utolsó helyre, innen kapaszkodtunk vissza a 16-17. helyre
– mondta. – Ahol nagyipar van, ott a jólét alapjai megteremtődnek és újabb cégek éreznek. A kínai elektromos autógyár, a kínai BYD szegedi fejlesztése önmagában is hatalmas, de további 40 kínai és német cég már jelezte, hogy a BYD mellett az alföldi nagyvárost választja beszállítóként. Debrecen lakossága 183 ezerről 230 ezerre nőtt az oda összpontosuló beruházások miatt. Tehát a populáció is nőtt, vagyis egy nagyipari beruházás a gazdasági fejlődést el tudja indítani. Ha valaki ezt nem akarja, akkor egy évtizeden belül 100 ezer főnél kevesebb lélekszámú, elszegényedő kisváros lehet Pécsből.”
Fotó: IKÉ
Eredeti írás: BÓKA MÁTÉ CIPRIÁN