
A KRESZ nem csak az autósokra vonatkozik Forrás: MW
„Tudtad?
A telefonnyomkodásból, telefonálásból baj lehet. Nem csak az autósokat büntetik meg érte, de a kerékpárosokat is, sőt, rájuk még szigorúbb szabályok vonatkoznak a KRESZ szerint.
Az autósok jó része már figyel arra, hogy vezetés közben csak kihangosítva telefonálhat, persze sokan még mindig okot adnak a rendőröknek arra, hogy szép, vastag csekket kanyarítsanak. A KRESZ viszont nem csak az autósokat szabályozza, a kerékpárosokra is vonatkozik, ha ismerik, ha nem.
Azt, hogy az autós nem telefonálhat, nem tarthatja a kezében a telefont menet közben más okból sem, szinte mindenki tudja, még az is, aki nem vezet. Azt már kevesebben tudják, hogy a piros lámpánál várakozva viszont kézbe veheti a telefont a sofőr, ezt megerősítette nekünk az egri Vladár Autósiskola is. Vezetője, Vladár Sándorné a kérdésünkre elmondta, a KRESZ így fogalmaz:
A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat. A kétkerekű, továbbá gépkocsinak nem minősülő háromkerekű jármű vezetője menet közben – ide értve a forgalmi okból történő megállást is – kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat.
A fentiek alapján tehát a kétkerekű járművek vezető, például a motorosok, de a biciklisek sem telefonozhatnak – ők még akkor sem, ha forgalmi okból állnak.
Húzós bírság lehet a vége a KRESZ szerint, ha pötyögünk és tekerünk
A haon.hu arról írt, hogy nem is kicsi az az összeg, amit kiszabhatnak a biciklisekre. A vonatkozó kormányrendelet részletezi pontosan, hogy mennyit kell kicsengetni abban az esetben, ha megbünteti a rendőr a telefonozó kerékpárost: helyszíni bírság gyanánt 26 ezer forintot is behajthatnak, szabálysértési eljárás esetén pedig akár ennek a dupláját, 52 ezer forintot is kiszabhatnak.
Egy kerékpáros futárként dolgozó egri férfi, aki kérte, hogy nevét nem írjuk le, azt mondta portálunknak, szerinte túlzó a szabályozás, mert kerékpárral nem közlekednek olyan nagy sebességgel az emberek és körültekintőbben közlekednek, hiszen általában a biciklis húzza a rövidebbet, ha baleset résztvevője lesz. Ugyanakkor mindig vannak kivételek, és látott már olyat, hogy valaki teljesen felelőtlenül, odafigyelés nélkül kerékpározott. Hozzátette, szerinte viszont a közlekedés ilyen típusú résztvevői akkor sem változtatnak, ha büntetést kapnak, aki pedig odafigyel, az anélkül is figyelmesen közlekedik.
Az autósok után a kerékpárosok okozzák a legtöbb balesetet. A balesetek 10-12 százalékát okozzák, figyelmeztet a Kreszváltozás, a rendőrség Országos Balesetmegelőzési Bizottságának honlapja. Korábban már megírtuk, hogy már tárgyalja a kormány a közlekedési szabályok legújabb módosításainak tervét. A KRESZ tervezett változásai a közlekedés minden szereplőjének tartogatnak újdonságokat.”
Eredeti írás: SZABADI MARTINA LAURA